Det vilar en förbannelse

Ja just det, mitt nya Visa-kort kom med posten igår. Glad i hågen gick jag på ICA idag för att handla (har varit ledig idag). När jag skulle betala slog jag koden och fick meddelandet: Fel kod. Jag trodde att jag stått och babblat så mycket när jag skulle trycka på knapparna att jag händelsevis tryckt fel. Slog koden igen. Samma resultat. Har du aktiverat kortet, frågade Jörgen som stod i kassan. Jag var ju tvungen erkänna att det hade jag inte gjort.... trodde att jag liksom gjorde det genom att handla första gången med det. Nåja. Sprang hem och loggade in på banksidan, aktiverade kortet, sprang tillbaka på ica. Medges ej blev nu meddelandet. Va fan. Sprang hem, loggade in på banksidan. Kortet spärrat!!! Ringa banken alltså. Den lånade telefonen har lagt av. Kan inte slå ettor eller sexor på min telefon. Springa ner på ica och låna telefonen. Ringa banken. Ja sa hon på banken.... det verkar vara spärrat pga att du slagit fel kod tre gånger. Valde du kod själv eller har du fått en tilldelad, frågade hon. Nu kom jag ihåg att jag ju valde kod själv när jag beställde kortet. Valde den gamla koden... trodde jag... jag kan väl inte ha tagit pin-koden till telefonen?? så korkad kan jag väl inte varit??? Nåja... nu har jag beställt ett nytt kort. Gokväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0