Skellefteå Hundkapp

Idag var det prova-på-dag på skellefteå hundkapp-bana. Eller... skulle ha varit. Jag åkte dit, glad i hågen, märkte att det inte var så värst mycket folk där. Två stycken som jobbade med spadar.... Hmm.... fick veta att det var inställt då banan regnat sönder på förmiddagen. De hade ringt runt till alla anmälda, men till mig hade de inget telefonnummer....

MEN bortre rakan var hel, så De ställde upp så Kelly och Paddy fick springa efter släpharen :)
Först ut var Paddy, som sprang som en idiot efter trasan.... direkt han var framme vid Fredrik, som skötte maskinen, vände han och sprang tillbaka till mig lika snabbt.

Sen var det Kellys tur. Hon sprang järnet i ca 1.5 meter, för att sen tvärnita och vända. Nästa gång gick bättre och hon kutade allt va småbena höll :)

Sen var det Paddy igen. Han sprang inte en meter. Jag försökte springa med honom en bit, men han vägrade lämna min sida. Vi försökte linda in korv i trasan, och locka honom på så sätt, men han ville inte springa ifrån mig. Så det var färdigsprunget för hans del. :)

Kelly avslutade med att springa, ta trasan, slita loss den från snöret, vända och komma till mig med den. HOn var hur stolt och glad som helst :)

Det var jättekul att få prova, men jag trodde att Paddy skulle vara mer intresserad än han var.
Nåja. Nu ligger de och sover, helt knäckta efter dagens bravader :) Det regnar som attan (ovanligt) så det blir en lugn eftermiddag här. Hoppas det slutar tills ikväll, så man kan ta en rejäl runda.

Ha en bra eftermiddag, fyll den med nåt värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0