Min EGEN dag!!

Dagen i dag är en märklig dag.

Den är din.

Gårdagen föll ur dina händer.

Den kan inte få mer innehåll

än du redan givit den.

Morgondagen vet du ingenting om.

Men dagen i dag har du.

Använd dig av det.

I dag kan du glädja någon.

I dag kan du hjälpa en annan.

Dagen i dag är en märklig dag.

                                                                        Den är din.


Hur förvaltar man egentligen alla dessa märkliga dagar som är ens helt EGNA? Varje morgon när man vaknar har man en HEL dag att fylla med vad man vill, man väljer själv hur man ska använda sin alldeles egna dag. Ska jag vara sur och grinig? Ska jag försöka göra goda ting? Ska jag göra tillvaron sur för både andra och mig själv? Ska jag lära mig något nytt? Ska jag kräva att andra gör saker för mig utan att jag ger något tillbaka?

När man tittar tillbaka på sin dag kan man undra hur man är funtad. Här får man, varenda morgon man vaknar, möjligheten att göra sin alldeles egna dag, helt underbar. Vad gör man? I princip ingenting. Hur har jag egentligen utnyttjat den här dagen? Dagarna tickar på, blir till veckor, månader, år. Vad fyller jag dagarna med, jag får ju faktiskt till största delen bestämma helt själv. Att man jobbar är inget bra skyll, man beter sig som man själv väljer på jobbet. Hur väljer man? VAD väljer man?

Vad gjorde jag av den här dagen?
Jag har träffat mina barn :)
Jag har tränat med mina hundar :)
Jag har ätit jordgubbar och grädde till lunch :)
Jag har ...... inte gjort så fasligt mycket mer av värde.

I morrn ska jag försöka fylla dagen bättre än jag gjort idag.

gokväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0