Lovely

Vilken härlig dag!!!
I morse klev jag upp kl 8, kokade kaffe, hängde vid datorn i lugn och ro. Hundarna snoozade till kl 9 då Pernilla ringde. Då klädde jag på mig och tog hundarna och promenerade iväg. Pernilla mötte på martinsons-rakan, sen följdes vi hem till henne där vi åt frukost och sen spacklade väggarna i gästrummet. I morrn ska vi tapetsera. Vi hade nog tänkt hinna mer idag, men hennes pappa och småbröder kom på besök, så jag tog hundarna och for hem :)  Nog hade jag kunnat stanna kvar, inte för det, men då hon lix skulle få besök var det ju lika bra att dra hem och hinna nåt hemma åxå. Jag småpysslade, tvättade och var ute med hundarna :)

Har börjat träna handtarget med hundarna. Svårt dock, när jag även tränar high five..... vet inte än hur jag ska lösa det.... hundarna måste ju se skillnaden..... ska tänka på saken under kvällen här, få se vad jag kommer fram till. Funderade ett tag på att köra med targetpinne, men känner att handtarget är mer användbart eftersom jag tänkte pyssla med rally-lydnad. Nåja... det löser sig nog.

Underbart väder det blev idag. Hösten är magisk helt enkelt. Perfekta temperaturer och fantastiska färger. Helt makalöst!!!

I morrn blir det att fortsätta hos Pernilla och Nils, förhoppningsvis är det bra väder så att det blir en längre stund ute med hundarna åxå. Sen är det ju tvåtimmarspasset core+ på kvällssidan. Härlig dag med andra ord.

Nu ska jag hänga i soffan med hundarna resten av min vakna tid idag. Hoppas ni har en härlig kväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0