Kelly min Kelly



Idag har varit en härlig dag!! Började dagen med en timme ute med hundarna. Efter frukost och div pyssel med saker och ting blev det att ta hundarna och promenera mils-rundan. Det tog en timme och 45 minuter. Efter det var det kafferast :) 

18.30 var det hundträff och jag tog Kelly med mig. HOn är helt fantastisk... herregud va jag är stolt över henne. Jag hade henne lös och tjollrade på med div lydnadsövningar och hon gick Aldrig fram till de andra hundarna, inte ens när de passerade på nära håll. Nästa vecka tar jag nog Paddy med mig. Han behöver träna på att träffa andra hundar åxå, utan att gå fram och hälsa.

Efter träffen tog jag Paddy med mig en vända. Jag släppte honom, han sprang runt runt som en idiot, sen övade vi lite lydnad, sen gick vi hem.

Till middag tänkte jag experimentera lite... kokade soppa på vitkål, purjo, vitlök, zucchini, champinjoner, lite chilisås.... sen var det nog inge mer tror jag... men fy fasen när jag hade kört med mixern... det såg ALLT annat än aptitligt ut. Ja... ska sanningen fram så var det inte gott heller. Men... då vet jag det i alla fall. Ska aldrig prova DE kombinationerna igen. .... Ever..... fniss....

I morrn kväll ska vi fira Hannahs 19-årsdag :)  Vi ska vara hos Pernilla och Nils, äta middag, dricka nån drink och UMGÅS. Det ska bli så himla kul :)

Nu ska jag ut med hundarna en sista sväng för kvällen, sen glider jag under täcket.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0