oj... bara en och en halv vecka kvar



Kelly med sin rosett, för att med bravur genomgått allmänlydnadskurs, som det står i diplomet :)

Dagen började med en promenad runt byn med hundar, Pernilla och Cilla. Efter promenaden var tanken att dricka kaffe på balkongen, men det var lite småkyligt så jag drack kaffet inomhus istället. Sen har jag varit ute på gården och tränat lite med Kelly och Molly. Ikväll tänkte jag hinna köra en sväng med Paddy och Ziggy efter jobbet och kvällspromenaden.

Nu ska jag lägga upp ett träningsprogram med Kelly. Det var rådet jag fick av instruktör Åsa när vi hade individuellt samtal igår på kursavslutningen. Hon sa att eftersom Kelly är så arbetsvillig och kontaktbar, så gäller det att gå vidare i träningen och inte stå och stampa på samma ställe. Så... nu ska jag sätta mig ner och göra en plan :)

Det är kanon att bli filmad ibland så man får se hur i jösse namn man bär sig åt. Det finns mycket att jobba på, med sig själv och sitt beteende, för att få allt bra. Man kan undra hur Kelly blivit så duktig... hennes begränsning är utan tvekan JAG. Men, kul blir det att jobba vidare :)

Nu är det dags att kränga på uniformen och gå till jobbet. Jobbar bara en och en halv vecka till.... 5 arbetsdagar... idag, fredag, sen måndag, onsdag och fredag nästa vecka. Sen är det slut.

Ha en bra dag allihop, och .... här kommer det: Fyll den med något värt :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad du är duktig med dina hundar, var stålt över dig själv Maria!



Ska du sluta på ICA? vad blir det sedan då?

2011-04-29 @ 22:48:33
Postat av: Maria

Tack Åsa :) :) Det är så himla kul att träna med hundarna, och se hur snabbt de lär sig, bara man klarar av att visa dem hur de ska göra :)



Jo jag är uppsagd från ICA, han har inte råd att ha mig kvar. VAd det blir sedan.... vet jag inte.



2011-04-30 @ 06:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0