Oj vilken dag!

Superhärligt väder ända från tidig morgon. Halv 8 Tog jag första promenaden, Paddy, Kelly, Molly och Ziggy fick lufta vingarna på skoterspåret. Jag gick leden bort mot Bygdeträsk. Paddy gick genom isen i bäcken och tog sig inte upp lille gubben, jag fick köra ner hela armen och hala upp honom. Skönt att solen värmde lite, det plus att han sprang lös och höll sig värmen, gjorde nog att han inte blev alltför nerkyld. Han var rädd medans han var i vattnet, men sen när jag dragit upp honom verkade han rätt obrydd.

Eften en timmes promenad gick jag hem och tog ut Katy istället. Jag gick samma sväng med henne, och hade långlinan på henne för att träna inkallning. Det gick klockrent. Hon är så himla härlig att jobba med! Jag hade med mig hela hennes morgonfodergiva i fickan, spred ut det så hon fick leta sin mat. Hon är en fena på att söka :)

Jag kastade även en pinne så att hon fick träna apport.

Efter DEN timmen gick jag hem och åt frukost, gick ner i tvättstugan och hämtade upp tvätten som legat i torktumlaren sen i söndags. Förlåt grannar om ni velat tvätta och använda tumlaren... jag har glömt.

Kring 12-snåret tog jag Katy och ett gäng köttbullar samt klickern, och gick ut. Vi gick på ica-parkeringen eftersom den är helt torr. Hon är sagolikt lättlärd..... klickade in henne och jobbade med att gå fint i koppel.

Gick hem, bytte hund, tog med mig Kelly, 4 koner, musmattan, klicker och ett nytt gäng köttbullar. Ställde konerna i fyrkant, la musmattan i mitten (efter att ha övat tasstryck några gånger) Kelly fattade snabbt att hon skulle springa och ställa sig på musmattan. Provade olika avstånd och vinklar. JÄttekul :)

Tränade ca 20 minuter, sen hem och dricka kaffe. Annica kom upp och åt sin lunch här :) 

Efter kaffet tog jag Kelly, Paddy, Molly och Ziggy och gick runt byn. Superhärlig och varm sol!  Det tog ca en timme, sen gick jag hem, bytte hund, tog med Katy på samma runda. Hade köttbullar och klicker med så jag kunde träna lite åxå.

Väl hemma igen småfipplade jag lite, skrev några mail. Pernilla kom och tog Katy med på en löptur medans jag gick ut med de andra en sväng. Efter det blev det core +styrke. Kände mig väldans hungrig och kom på att jag inte ätit middag... och när jag tänkt ett varv till så hade jag inte ätit lunch heller. Pernilla följde med upp efter träningen,  vi åt lite, såg slutet på hockeyn, sen hjälpte hon mig ut med alla hundarna.

Nu är klockan läggdags.... ska bli så ofantligt skönt att krypa isäng nu. Jag är riktigt trött.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0