En såndär regnig dag :)



Ok... det må ha varit uppehåll i morse... men innan klockan var 9.30 så regnade det... och sen har det fortsatt hela dagen. Det blev lixom ingen promenad med Pernilla och Paddy... vi sköt upp det.... för att sedan skrinlägga det  helt enkelt :)  Det räckte att vi var ute och fipplade i hästhagen, bytte vatten i badkaret åt hästarna, jobbade med en rundbal .... vi åkte till Robertsfors en sväng för att inhandla några grejjer...   ja.. Det var bra gjort DET tyckte vi :)

Några kortare promenader har det blivit med hundarna, men inte mycket mer. Ingen träning överhuvudtaget... Så blir det ibland :)    Däremot har jag kokat 5.5 kg lever... och torkat 2.5 kg. Det tar ju lite tid... så resten får jag torka  i morrn.

I morrn BTW... så har jag inte heller planerat nåt, vilket känns skönt i nuläge. Tänk... Jag brukar ALDRIG ha ont i huvudet... YTTERST sällan... och nu har jag haft det varje dag i två veckor. Vad försöker kroppen tala om för mig?  Vad är det jag missat?

Ska ta en ipren och tänka på saken :)  

Hoppas ni haft en bra dag idag... man kan ju faktiskt hinna göra en del när det lix regnar ute... sortera foton, städa garderoben, städa förrådet... bära upp junk på vinden...  mm mm mm.  Det värsta är väl bara att .... Det går LÄTTARE att sortera foton, städa garderoben och städa förrådet.... NÄR DET ÄR SOL :)   Så det förblir nog osorterat och ostädat för många av oss..... och sen när det blir sol och fint väder.. då vill man inte stå med skallen i garderoben eller förrådet.... så det kanhända att det inte blir gjort i år heller :)

Jag har språkat med Hannah idag/ikväll. Hon befinner sig i Venedig. De bor så vackert så hon var lite skeptisk.... det var nog lite för bra för att vara sant. Låter som ett njutbart bekymmer :)   I morgon fyller hon 20 år! Lilla lilla Hannah.... HUR kan det vara möjligt. Måste räkna en gång till...... jo... fan det stämmer. 20 år.   Ofattbart!

Nåja... nu ska jag ta ut vovvarna på en sista pinkrunda... sen hoppa isäng. Hoppas ni haft en bra dag och att ni fyllt den med nåt värt.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0