Hahahahaha Ett gott skratt förlänger livet....

Den här dagen blev, hör och häpna: Magisk :) :) :)

Jag vaknade 03.30 ... och det var väl sådär måttligt magiskt. Lyssnade på ett enormt spöregn... och var precis hur pigg som helst. Jag hade ställt alarmet på 06.30  så jag var inte sådär jättesugen på att ligga vaken väldigt länge.. men hur lätt är det att somna om när man är pigg?  Och den stora frågan är: VARFÖR var jag pigg? DEN tiden på dygnet??  Hallå, jag är ju blott 45 !!!  :)

Nåja...   Jag skulle tippa att klockan var kring 06.00 när jag äntligen somnade om... vilket medförde att när mobilens väckarfunktion drog igång.... så var jag ALLT ANNAT än pigg.   Ål rajjt... bara att kasta benen över sängkanten och inse att det var dags att kliva upp. Camilla, min ängel, skulle komma och hjälpa mig att slita loss 3 skor på ena hästen, samt slita loss 1.5 skor på den andra, OCH spika fast 2.   FÖRE det så gällde det att hinna vakna, ta en kopp kaffe, samt hinna ut med hundarna.

Nåja... hur motigt det än kändes så gick det ju bra, hästarna är fit for fight igen :)

Vädret har varit märkligt idag. Det var varmt redan på morgonen, men då regnade det... sen slutade det... för att spricka upp och bli sol... för att en halvtimme senare bli grått och regna igen.... för att sedan spricka upp igen... och hela tiden har det varit varmt. Nåja... fram på dagen bestämde det sig för att vara sol och varmt :)     Fast... märkligt det här..... nu hann jag ställa in mig på lite svalare temperaturer... så nu när det blev sommarvarmt igen.. så fick jag en chock :)   Ok... jag överlever chocken... men det blev lite tumultartat .

Några promenader har det blivit med hundar, både med alla samtidigt, och med Paddy ensam.  Det har blivit några träningspass med dem åxå. Precis som det ska vara :)  Måste nog filma snart och lägga in....

På kvällen var det dags att åka in på hundklubben på agilitykurs.. alltså den kurs jag är instruktör i...  så hundarna stannade hemma. Gruppen har nu gått 6 gånger... och är så fantastiskt duktiga. Det är så kul att se när det fungerar.... tempoväxling, sidbyte, kontakt......   Jätteroligt :)

Nu har jag suttit vid datorn ett tag och skrattat så tårarna runnit. Facebook är fantastiskt känner jag en sån här kväll! Vänner har verkligen förgyllt stunden, med roliga historier och skratt.  Ett gott skratt förlänger ju livet, frågan är ju bara om jag ORKAR leva tills jag är 200 år?

Snart är det dags att avsluta den här dagen...   men ska verkligen njuta av varenda minut fram tills den är slut...

Tack för idag, tack för en underbar vanlig dag!

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0