Historia

En sak som är kul med bloggen, är att man snabbt kan gå ett år tillbaka i tiden. Med ett klick är man på det inlägg man skrev för exakt ett år sedan.. och det är rätt underhållande... fniss. För exakt ett år sedan, var jag och hjälpte Pernilla och Nils i huset.. eller.. hjälpte och hjälpte... jag var där i alla fall. Tydligen skar jag mig i fingrarna så till den milda grad att jag fann det för gott att åka hem så att de fick arbeta i lugn och ro :)

Den här dagen har varit fylld. Fylld av träning med Kelly, en resa till Burträsk, på apoteket och hundklubben. På hundklubben tog jag några varv med Molly på agilitybanan. Hemma igen tog jag ett varv med Paddy runt byn. Ett par korta promenader med alla hundarna har det åxå blivit... och däremellan.... huvudvärk.   På fredagmorgon har jag tid hos läkaren. Jag tror själv att huvudvärken kommer från mitt sjuka öga... ni vet, det jag lasersvetsade för ett år sedan. Synen är inte bra på det ögat, och enligt optikern kan man inte göra mer i synväg.... det finns lixom inget som hjälper... så jag antar att huvudvärken kommer därifrån. Men det måste ju finnas saker som är mer effektiva än alvedon och Ipren...  

I övrigt.... jag har köpt nån gel som ska lindra klådan för Molly. Hennes hud är hyfsat röd, och hon kliar. Jag bytte foder för en dryg månad sedan... och klådan startade i samband med det, så jag bytte raskt tillbaka. Tyvärr har hon inte blivit bättre... så jag köpte en gel att stryka på, få se om det hjälper. Annars får jag kontakta de underbara veterinärerna i Ånäset för att få hjälp :)

Nu håller det på att vara dags för kvällens sista runda här.  Det ser ut att ha slutat regna...

Det har ju regnat ett tag nu, men ... man ska väl inte klaga?? Eller??  man ska ju inte klaga när det är hur jävla varmt som helst, i hur många dagar som helst, så då ska man väl inte klaga när det regnar x antal dagar i rad heller?? Visst?!!

Nåja... väder är väder... inget man styr över :)  Bara att kavla upp ärmarna... eller... kavla ner... beroende på temperatur och väderlek... fniss....    hundarna måste pissa oavsett...

I morgon är det tisdag... och det ser ut att ska bli uppehåll, till och med även lite sol på sina håll.  Jag hoppas få tag på min handläggare på AF, så att jag kan få klart lite inför ev. jobb.  

Nä... nu ut med hundar, sen isäng.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0