Rogivande... behövs ibland.



Kommit hem från hundklubben och kvällens agility. De är superduktiga i gruppen, och jag hoppas att de vågar visa upp sig framöver.

Dagens resa till stan med Pernilla var både effektiv och sansad. Pernilla hann det mesta hon skulle hinna med... och i morrn hinns resten. Jag ska till tatueraren i morrn och fylla tatueringen, och vi följs då åxå... så då får de sista punkterna i hennes "göra-lista"  prickas av.

Jag har haft huvudvärk några dagar, och inte blir den bättre av att man öppnar sin mail, och får lite lätt irritation. Häromdagen mailade jag det försäkringsbolag som ska betala ut en inkomstförsäkring jag har. För ett bra tag sedan postade jag kopior på papper de ville ha in för att kunna betala ut pengar. Jag fick tillbaka ett brev där det stod att det måste kompletteras med några handlingar. Jag kopierade (på nytt kan jag säga) och postade. Häromdagen mailade jag och frågade varför jag inte fått besked. Då fick jag till svar att de inte fått in kompletteringarna, men att jag kunde maila kompletteringarna så skulle handläggningen gå snabbare. Nåja.. jag scannade in och mailade. Fick idag ett svar att det fattades ett beslut. Jag svarade att det beslutet var bifogat det mail jag skrev i förrgår. (kollade för säkerhets skull att det låg med mailet jag skickade i förrgår) men det hävdades att det fattades. Om jag hann maila in det innan kl 11 idag på förmiddagen, så skulle pengarna hinna betalas ut i morgon, annars nästa torsdag. Men.... jag hade ju mailat in det i förrgår? På det har jag inte fått något svar.

Irriterande faktiskt....

Som tur är, har det hunnit bli lite mörkt ute nu.... inte alltför svart... men lite mörkt i alla fall... så ikväll hinner jag tända lite ljus och njuta av det rogivande som levande ljus kan ge. Mysigt tycker jag..... när det börjar mörkna på kvällarna.... Jag har haft sommar nu, nu kan hösten komma. Jag är beredd :) :)

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Ewa Johansson

Jag blir inte ett dugg förvånad . Är det inte alltid så när det gäller att man ska ha nått. Däremot är de det som ska ha nått så går det i en väldans fart. Jag hoppas i alla fall att det löser sig för dig .kram kram

2011-08-11 @ 07:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0