Då var juldagen här.

Juldagen. .... allt står stilla på juldagen känns det som, och det är kanske precis vad som är meningen. Jag har precis varit ute en timme med hundarna, och benen på DEM stod allt annat än stilla... fniss.  De tyckte nog att det var härligt att få springa på skoterleden, riktigt sträcka ut.  Själv gick jag bara och myste och tänkte på de senaste dagarna.  Jag har en jättebra idé - när man blir äldre så ska man automatiskt flytta ihop med sina barn igen, det kan de väl ställa upp på?!   :)   - nähä? .. fniss... men det är ju så himla roligt!!

Nu ska jag fortsätta städa efter igår. Jag var så himla trött igårkväll så jag gjorde inte klart.  Ska gå ner med stolarna också, och kolla om någon varit i mitt förråd nåt mer.   Blir nog att sätta hänglås på dörren.

Nä, nu är det hög tid att komma igång. Ha en bra Juldag allihop!

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Marie

Jo, det är sant att på juldagen, så är allt stilla och lugnt, hade ställt klockan på 08.00, men hörde den inte så jag vaknade vid 09.00, och vovvarna var också trötta, så det var lugnt, men när vi var på morgonpromenaden så är det tyst och nästan inga människor någonstans, ganska skönt, känns som all stress som folk hade före jul är som bortblåst, vi har aldrig någon stress före jul, julklapparna ordnar jag redan i september,oktober och november och maten och det som skall vara i frysen ordnar vi i början av decmeber, så är det bara att förbereda dagen före, så vi har det lugnt och skönt före och efter jul, hoppas att du får en trevlig juldag. Kram Marie

2011-12-25 @ 12:07:18
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0