In action







Fredag eftermiddag. Skriver lixom kvällens inlägg nu, för ikväll har jag ingen lust, för då är Hannah och Lukas här :)  De kommer nog lagom till hjälteprogrammet på tv skulle jag tro.

Den här dagen har varit lugn .... En lite kort morgonrunda, en timmes promenad mitt på dagen, strax ut på aftonspromenaden....   Tränat lite med hundarna, Kelly börjar vara säker på apportbocken nu :)

En sak jag faktiskt ägnat lite tanketid till idag är- VARFÖR är det så pinsamt att halka omkull?

Om man drar en vurpa känns det nästan viktigare att vara snabbt på bena, och att ingen såg, än att känna efter om man brutit något. Hur kommer det sig?  OM det är så osandat att man knappt kan gå, och då halkar..... ska man då skämmas?  Är det inte de som sköter sandningen som ska skämmas?

Halkar jag på isen utanför ditt hus, och bryter benet, så är du ansvarig.   Halkar jag utanför ICA och bryter armen, så är ICA ansvarig.   Man är lixom ansvarig över att det blir sandat så att folk inte halkar omkull, utanför där man bor.   

HUR kan det då komma sig att man nästan skäms ihjäl för att NÅGON ANNAN varit för kass på att sanda?
HUR kan det komma sig att det första man gör när man halkat omkull, är att se sig omkring för att förvissa sig om att ingen såg?

Det BORDE ju vara så att man ligger kvar, jämrar sig högt, ser till att MÅNGA ser att NÅGON sandat för dåligt. Eller??

ok. Det var fredagens funderingar i stort.  

Ikväll kommer som sagt var Hannah och Lukas. Han ska få sin födelsedagspresent :)  Inget märkvärdigt alls, men hoppas han blir glad ändå. Det blir han förresten, det vet jag.  De ska sova över tills i morgon :) 

I morgon bitti ska jag åka till stan kl 8. Jag och Pernilla har bokat in oss på en timmes  bodypump kl 9.15 och en timmes spinning 10.15. Nu är det sluttjafsat med de här kombipassen på 90 minuter, vi kör 120 minuter :) :)

Ok... kanske är mindre kaxig i morrn när jag kommer hem... fniss...

Nu ska jag gå ut med hundarna. Ha en bra fredagkväll. Har ni glömt fylla dagen med nåt värt, se då till att fylla kvällen istället.

Gokväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0