Måndagkväll

Måndagkväll igen....   Tänk... många tittar lixom ner på måndagen. Det är lite: Nu är det måndag igen, med ett uttryck av besvikelse, snudd på bitterhet, depression, det är som att det skulle vara nåt negativt med just måndag. Det ska gå lite tungt... vara grått... inte ett smack positivt med måndag. 

 En ny vecka....  nya möjligheter precis som vilka andra dagar som helst. Ny arbetsvecka säger många. Ja... har man så trist och intetsägande jobb att man måste bli negativ bara för att en ny vecka börjar... då ska man nog se sig om efter ett nytt jobb tycker jag. VARJE DAG är fylld av nya kunskaper, nya val, nya lärdomar, nya glädjeämnen... för all del ny sorg åxå, men är det alltid negativt?  Varför inte se ALLA nya dagar som möjligheter till nåt nytt, nått spännande, nåt lärorikt. Måndag, onsdag, fredag eller lördag, vad är skillnaden lixom?

Varför är tex fredagen helig? Varför inte njuta både måndag och torsdag tex. God mat (behöver INTE vara dyrare) bubbelbad, en nackmassage, en blombukett.... varför är allt koncentrerat till fredag och lördag? Jag tror jag har skrivit om det förut.....  varför inte njuta en måndag ifall jag mår bra och känner mig redo för en bit choklad eller rajtantajtan... varför promt vänta till fredag eller lördag.. då kanske jag ligger i yrsel, magsjuka, influensa eller benbrott.... äh... kom igen... njut idag :) :)   Att njuta och vara glad kan lixom ALDRIG bli fel eller negativt :) 

Med det sagt ska jag krypa isäng. Har varit ute på sista pinkrundan med hundflocken, alla lösa, alla ytterst uppmärksamma och alla svansar viftande. I morgon är en ny dag, med alla möjligheter, alla händelser oskrivna. Många av de händelserna bestämmer JAG över. Är man Gud eller är man bara .... kung över sin egen dag :) Det är frågan :)  Grubbla över den en stund, och sov sedan gott

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Li

ååh vad jag håller med om detta! Skjut inte upp lyckan till morgondagen, njut av det som är här och nu, det är det enda man egentligen kan ta för givet att man har.

2011-02-09 @ 22:37:43
Postat av: Ulrika

Smart! Nuförtiden är man ju oftast piggare på måndagar än på fredagar..;-)

2011-02-10 @ 15:13:26
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0