Kväll



Mitt på dagen tog vi ännu en promenad på skoterspåret, den här gången en timme. Det här betyder att aftonpromenaden bara blev en kort promenad. Alla hundar var trötta och nöjda med dagen.

Jag bäddade rent i sängen ikväll, och samtliga har förstått att när jag säger:gå ner, så hoppar de ner från sängen, för att inte hoppa upp igen förrän jag säger att det är ok. Att Kelly har fattat är nästan självklart. Att Paddy fattar är lite mer imponerande, och att Molly redan förstått, är nästan ofattbart :)

Jag läser regelbundet Fredrik Steens blogg. Där läste jag nåt som stämmer så sällsamt bra:
Det är stor skillnad mellan ledarskap/uppfostran och inlärning.

Min teori är: ledarskap är något man ÄR, medan inlärning är något man GÖR.

Jag läser väldigt mycket hundböcker av alla möjliga författare. Varvar och blandar hej vilt mellan Cesar Milan (som jag tar ledarkap och lugn ifrån) Anders Hallgren (har nu läst "drivkraft & motivation" för tredje gången och lär mig nåt nytt varje gång, Fredrik Steens böcker, Jan Gyllensten, Victoria Stillwell, Kerstin Malm mfl. Det finns MASSOR att läsa och lära, och att ha flera hundar ger åxå möjligheten att studera hur de fungerar tillsammans i flock. Mycket givande må jag säga. Jag har lärt mig massor det senaste året, både genom böcker, nätet, men åxå att studera hundarna och deras kommunikation med varandra. Det är hur häftigt som helst :)

Nu börjar det vara dags att göra kväll här. Jobb i morrn. En sista sväng ut med hundarna bara, sen blir det att krypa ner i renbäddad säng :)

Sov Gott mina vänner
Gonatt

Kommentarer
Postat av: Jennü

Cesars program Mannen som talar med hundar, är riktigt bra!:) Fast nog är det amerikanska namnet snäppet coolare.. Dog whisperer. Så står han där i introt, lägger armarna i kors och säger: I am... the DOG WHISPERER. hihi:)

2011-01-20 @ 21:18:07
URL: http://jennuslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0