Underbar dag!

Den här dagen har varit helt underbar! Efter att ha sovit som en stock hela natten, vaknade jag strax före 8.30, kokade kaffe, drack mina tre koppar innan jag klädde på mig och ämnade gå ut med hundarna. Kände mig slö, så jag tänkte ta en kortare runda på morgonen, men när jag väl kom ut så blev det den vanliga rundan på 50 minuter. Sen tränade jag Paddy och Molly inomhus. Paddy gör så gott han kan :)  och Molly har så smått börjat förstå vilken position jag vill att hon ska befinna sig i . Nu ställer jag inte så höga krav på henne än, att inkallningen fungerar är det viktigaste för hennes del, och hon håller sig nära i alla lägen så det är lugnt.

Efter att ha tränat dem tog jag Kelly med mig och gick på ICA-parkeringen för att träna fotgående samt lite andra saker, med störning. Det gick, som vanligt, så himla BRA! . Jag såg i ögonvrån hur en bil parkerade och ett par klev ur bilen och tittade på när vi tränade. När jag tog en paus kom de fram och sa: IMPONERANDE så följsam hund du har!! Sånt är jätteroligt. Kelly satt hela tiden och tittade på mig och ägnade de främmande människorna inte en blick, hon väntade på vidare träningsmoment. Paret gick in och vi fortsatte vår träning. Nu ska jag lägga in andra moment tills nästa gång. Det går så sagolikt bra :)

Efter lunch gick vi ut och promenerade igen. Tog skoterleden bort till Kallbäcken, sen vägen runt korpen. Det blir en dryg mil. Hundarna fick springa lösa en stor del (Kelly och Molly mest hela vägen, medans Paddy får gå i koppel på vägen och springa lös på skoterleden, han är lite yvig än)  Sen dess har hundarna i princip legat och sovit. En kort pinkrunda innan maten, men i övrigt sov-läge. Jag vet att jag tänkte jag skulle vara vaken längre ikväll än igår.... men jag är inte så säker nu.... herregud... klockan är inte ens 19 och jag skulle kunna gå isäng... fniss....

Jag har pratat med Pernilla och Hannah i telefon flera gånger idag, vilket åxå bidrar till en underbar dag. Nu blir det snart efterrätt här. Till middag blev det spicy fiskgryta. Gott faktiskt :)  Snart Pannacotta med passionsfrukt. Sen en virre tror jag. Sen är det kanske gonatt :) 

Ha en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0