A walk down memory lane.....



Den gången jag tog barnen med på finlandsweekend.... de var inte många år då...  övernattning på båten, frukost på båten innan vi skulle kliva iland. Var bara det att vi hann inte iland så vände båten hemåt igen. Eftersom jag sagt till alla därhemma att vi skulle vara borta hela helgen, så vägrade jag åka hem... så vi drog till Lycksele djurpark istället, där jag fotade massor.... för att senare upptäcka att jag inte hade någon film i kameran.

Den skyltsöndagen barnen, efter att vi varit ute och kollat på byn, åkte skridskor på gatan och sen satt i badbaljan, tog ett varmt bad och drack nyponsoppa

Den gången vi skulle på familjedag på Edelvik, och vi missade i princip allt utom ..... hårdrockskonserten!

Den gången Vi hade lilla "nyckelpigan": bilen som var lite av ett.... provisorium...   När vi skulle iväg så fick En av barna sitta och trycka på gasen, medans jag var under huven och vred på den provisoriska kontakt som fanns för att få igång bilen... Den blev ditsatt istället för att måsta ha den stora skruvmejseln jag tidigare hade för att starta bilen.... DEN ville jag inte ha längre efter ha stått parkerad vid en stulen bil, så polisen stod där när jag skulle starta en dag...

Den gången jag och barna var i Grekland och tog taxi från vårt lilla ställe, in till storstan. När vi skulle ta taxi tillbaka kom jag inte ihåg vad byn hette där vi bodde.... och när jag skulle visa taxichauffören på kartan, så fanns byn lixom utanför kartbilden.....

Den gången vi skulle till Östersund och bilen lixom gav upp... Tror vi körde 30 knyck de sista 25 milen....

Den gången vi åkte bil, Pernilla sa plötsligt: Mamma, he upp ljudet... jag vill höra den här låten... varpå jag var tvungen svara: Gumman.... vi har ingen bilstereo...

Alla dessa gånger som blivit så totalt "eljest" motför det var tänkt....  Det har mer varit en regel än ett undantag, när saker jag planerat och genomfört med barnen, blivit.... ska vi säga..... nåt helt annat :) :) :)  Detta har lockat oss till skratt genom åren, det här att det lixom aldrig blivit "rätt" fast ändå i slutändan makalöst roligt :)

Pernilla och Hannahs sambos, har åxå fått erfara att när jag är med, då Blir det på något konstigt sätt alltid nåt helt annat än planerat.

ALLT det här..... ryms under: Moments that take MY breath away......

Gomorron




Kommentarer
Postat av: hannah

hahah :)

2011-07-29 @ 15:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0