Älskade Ziggy....



Nu har jag varit till veterinären med Ziggy. Han har bra hull, inget fel på syn eller hörsel och veterinären säger att det mesta tyder på en hjärnskada. När man inte vet hur gammal han är, så vet man inte om det beror på ålder, något medfött, skador från hans gamla hemska liv i Spanien, hjärntumör eller något annat. Det är inte säkert att man ens vid en obduktion få veta.... Han var så rädd att han knappt gick att undersöka. Han var tvungen ha munkorg... lille lille gubben. Det gör så ont i hjärtat att se honom sånhär. Han har blivit sämre på relativt kort tid. Blodprov skickas för att utesluta någon inflammation i kroppen, men vet. trodde inte det, men vi får avvakta och se.

Nu har jag varit ute med Kelly, Molly och Paddy var för sig på några korta lydnadspass. Oj vad Kelly är på hugget, hon verkligen älskar att träna :) :) :)  Ska bli kul på hundklubben, att få träna på banan... och hoppas att fler tränar samtidigt. Alternativt att det blir någon lydnadskurs med inriktning på tävlingslydnad.

Nu ska jag äta lite... sen måste jag lägga mig känner jag. Det har varit too much... och nu börjar det göra sig påmint.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Syn detta med Ziggy. Men vet ju hur det känns. Ibland blir hundar så sjuka att det inte går att hjälpa..TROTS att man gjort allt man kan:(

Ush nu blev jag påmind om lille Spike. Livet åste dock gå vidare. Så är det.



Visst är Hundklubben och dess omgivningar fantastiskt!!??

Om du vill ha sällskap nån gån så skriv bara på klubbens siga. Jag har ju inte långt:)

Kraaam...Och ta hand om dig!

2011-07-14 @ 13:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0