Det gäller att mata det goda....

Läs denna lilla berättelse om en pojke som sitter och pratar med sin farfar, och farfar säger:



Det är som om, det finns två vargar inom mig, en som är god och som inte skadar. Han lever i harmoni med alla omkring honom och tar inte illa upp när avsikten inte varit att begå orätt. Han kommer endast att kämpa när det är rätt att göra det.. , och även göra det på rätt sätt. “

“Men den andra vargen … Jo! Det minsta lilla får honom att utlösa ett anfall av brinnande temperament. Han bråkar med alla, hela tiden och utan anledning. Han kan inte tänka eftersom hans ilska och hat är såpass stor att det ockuperar alla hans tankar. Det är hjälplös vrede, för hans vrede förändrar ingenting. “

“Ibland är det svårt att leva med dessa två vargar inom mig, eftersom båda försöker dominera mitt sinne .”

Pojken tittade nu uppmärksamt på sin farfar och frågade: “Vem vinner, farfar?”

Varpå farfar log och svarade med en låg ton: “Den som jag matar.”


Ibland glömmer man sig, och matar det onda.... det är därför det onda och elaka ibland får övertaget i ens liv. Men så snart man kommer ihåg sig igen, och matar det goda, så svälter det onda ihjäl :) :) 

Gokväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0