Sovmorgon

Idag känner jag mig faktiskt rätt utvilad. Inatt har Ziggy varit relativt tyst, vilket har inneburit nära nog ostörd sömn. - Om jag tror att Ziggy blivit "frisk" ? - Nej, han har bara haft en natt där han varit uppe och vandrat mindre.

När jag vaknade regnade det, och det behövs verkligen. Igår när vi var på hundklubben jag och Hannah, med Milo och Molly, såg vi att Milo knappt ville springa i gräset. Vi insåg snabbt att det torkade bruna stickiga som gräsmattan förvandlats till, stack honom under tassarna och gjorde ont. Lille gubben




Molly passar perfekt som agilityhund. Jag tänkte väl det :)   Hon är superduktig när hon får ett hinder framför sig, konkret, som hon ska agera på. Att jobba med shaping och lydnad med henne är inte lika lätt, varken för henne eller mig :)  så agility får bli hennes grej :) 




 Så himla kul med hundklubben i Burträsk. Som medlem får man vara där och nyttja den superfina träningsplanen och agilitybanan. Det är hur perfekt som helst. Nu hoppas jag bara att det kan bli nån kurs eller cirkel i tävlingslydnad, så man kan få kontinuerlig hjälp att gå framåt med Kelly.

Jag har skaffat hit en cykel som tjejerna använde när vi bodde i Burträsk. Jag tänkte cykla lite med Paddy. Han vill ju så förtvivlat gärna få springa, och nu när jag pga ormen inte vågar ha dem utan koppel lika mycket, så tänkte jag cykla med honom.

Nej, nu blir det snart frukost tillsammans med Hannah. Sen får vi se vad det blir under dagen.

Eftersom jag haft sovmorgon, men nyss druckit kaffe så får det bli:
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0