18 juni

Kan någon förklara för mig hur det kommit sig att vi passerat mitten av Juni utan att man märkt av det?

Dagen idag började med en lite kortare morgonrunda, (efter 3 koppar kaffe med grädde)  30 minuter där hundarna fick springa lösa. Efter det blev det frukost: omelett med champinjonstuvning :) :)  Det är grejjer att börja dagen med :)  En kopp kaffe till på det, sen en längre promenad med hundarna. När jag kom hem igen var det bara att packa grejerna jag skulle ha med mig på spårkursen, och sen dra iväg till Gumboda.

Idag fick vi börja med att lägga spår till de andra. Vi fick alltså byta med varandra så att någon annan la ens spår. När det var gjort blev det att dricka lite medhaft kaffe och prata en god stund... sen blev det att lägga spår för i morrn. I morgon är det spårkursavslut, och de som ville fick lägga spår idag som de ska gå i morrn. Jag valde att INTE lägga Paddys spår idag, utan lägga det i morrn. På dagens spår blev det lite si och så... han som lagt spåret för mig och Paddy hade inte snitslat så bra, dessutom glömde han var han gått, plus att det krockade med ett annat spår, så det var inte det lättaste för Paddy-gubben. Han höll spårkärnan bra de första 200 metrarna, både med vinkel och blodstopp.... men de sista 100 metrarna tappade han fokus och började söka efter sorkar. Har man då inga snitslar att gå efter... då vet man ju inte riktigt var man ska peka in honom.... så det blev lite hipp som happ innan han som lagt spåret kom ihåg var han knutit klöven... och de sista 25 metrarna spårade Paddy klockrent :) :) :)  Men... som sagt... jag valde att INTE ta ett spår som ska ligga över natten. Bättre ta ett enklare så han får lyckas :)

Vi höll på från 12 - 16.45.... man var rätt mör när man satte kurs hemåt. Paddy la sig direkt och sov i bilen... När vi kom hem var Nils här för att få klippa sig. Det gick snabbt, och sen gick jag ut en timmes runda med hundarna. Till middag blev det kyckling i ketchup/coca-cola-sås... mums :)   En och annan öl plus ett glas vin han slunkit ner åxå. Vi har degat i soffan och sett: kvällen är din.... och ja, jag har gråtit :) :) :) ... fniss...

Nu är det strax dags att ta sista rundan med hundarna. I morrn är det kursavslut på viltspårskursen med Paddy. Hoppas det här hyfsat väder. Vill gärna hinna ut på en ridtur åxå.

Hoppas ni haft en bra och innehållsrik dag, och att ni njutit av eran tid :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0