Att fylla dagarna med nåt värt.

Oj vilken värme! Jag backade från kvällens "spring tillsammans". Jag har svårt med värme.... och när det börjar bli kring 28 grader... då Klarar jag inte av att springa. Klarar knappt att gå...

Nåja... när det nu inte blev någon löpning... och hundarna inte var i trim om att gå en långpromenad i den här värmen ...( de ligger och flåsar stackarna...)  så har jag roat mig med att surfa runt på nätet. Tänk... ibland så får man sig verkligen en tankeställare om livet.. och även om jag varje dag försöker tänka på att fylla tiden med något värt....  så får man ibland en tankeväckare... sådär så man nästan skäms att man ändå inte utnyttjar tiden på ett vettigt sätt. 

VAD är det som gör att man inte tar itu med saker som man VILL göra? Varför ser man inte till att nå sina drömmars mål? Varför skriver man inte en lista på saker man vill hinna göra innan man dör, och sen ser till att beta av listan och faktiskt GÖRA de saker man VILL göra innan man dör?  Hur kommer det sig att man lixom lever på ett sätt som att livet varar för evigt?  Få tar itu med saker de vill göra.... få försöker fylla dagarna med nåt värt... de flesta vaknar, sen är dagen över och det är dags att gå isäng. Hur många är verkligen rädda om den tid vi får? Vi har ju ingen aning om (de flesta av oss i alla fall) hur lång tid vi har. Har vi veckor, månader, år?  Det händer olyckor, det finns sjukdomar mm mm. Få av oss VET. 

Det börjar vara dags att gå en sväng med hundarna. Sen är det sängen.... ska bara tänka på det här med livet först innan jag somnar..... 
 http://alicepyne.blogspot.com/2011/06/its-manic.html?showComment=1307644730763#c3348705884345700016

Kolla där.

Fyll morgondagen med nåt värt.

Gokväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0