Där satt den !



Jag har i många år funderat på att tatuera mig... fast aldrig hittat rätt motiv. Jag har funderat på motiv som Pippi långstrump, Ronja rövardotter, Kajsa kavat, Lotta på bråkmakargatan.... gemensamt för alla tänkbara motiv har varit att hitta något som känns som : Jag.  

På min 45-årsdag, som jag firade nere på Gran Canaria tillsammans med mina älskade barn Pernilla och Hannah, fick jag den där aha-upplevelsen när jag såg motivet.

Champagnefrukost med jordgubbar.... på 15:de våningen med utsikt över havet....





Där fick jag min fina present



Den här väggtexten, som nu sitter på min köksvägg



DEN texten representerar alla höjdpunkter i mitt liv, alla höjdpunkter i mitt och mina barns liv. Deras första steg, deras första ord, deras första skoldag, deras första sommarlov.... alla roliga saker vi gjort, våra utlandsresor, deras studentbaler, deras studentdag... dagen de tog körkort.... ALLA dessa dagar, ögonblick... lyckliga stunder som vi delat. DET är bakgrunden till att jag ville tatuera just den här texten. Den symboliserar mitt och mina barns alla höjdpunkter... våra stunder. De är många.... oändligt många... men de ryms i den här texten allihop. På nåt sätt blev cirkeln sluten när jag fick den texten på min födelsedag. Den viktigaste text jag läst.

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Tina

Du är så bra på att skriva, börja till och med grina lite :D Kram på dig faster!

2011-06-29 @ 22:10:08
Postat av: Maria

Tack Tina... du är för gullig :)

Kram på dig älskade brorsdotter!

2011-06-30 @ 09:07:47
Postat av: Anonym

Jag fällde också en tår... Oj va de berörde:)

Texten blev super.. Kram på de:)

2011-06-30 @ 12:39:32
Postat av: jennika

Jag fällde också en tår... Oj va de berörde:)

Texten blev super.. Kram på de:)

2011-06-30 @ 12:40:07
Postat av: Maria

Tack Jennika, kram på dig åxå :)

2011-06-30 @ 13:38:45
Postat av: Lucyinthesky

Åh vad fint det blev! Jätte fint verkligen!



Jag skulle också vilja tatuera mig men är livrädd för nålar så det lär nog aldrig hända ;)

2011-06-30 @ 15:02:05
URL: http://emmabaramig.blogg.se/
Postat av: Annica

Har full förståelse för Pernillas reaktion... Hade inte sagt det bättre själv!

2011-07-02 @ 00:37:26
Postat av: Anonym

Har full förståelse för Pernillas reaktion... Hade inte sagt det bättre själv!

2011-07-02 @ 00:38:02
Postat av: Anonym

Har full förståelse för Pernillas reaktion... Hade inte sagt det bättre själv!

2011-07-02 @ 00:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0