Midsommarhelgen



I morgon är det midsommarafton. Det var rätt många år sedan jag var på nåt traditionellt firande... När barna var små gick vi till hembygdsområdet i Burträsk... men när de blev lite äldre (typ 11) så slutade vi. Det var väl en kombination av att det alltid var kallt och regnigt, plus att det inte fanns så mycket som tilltalade oss... varken tjejerna eller mig...   eller.. säkert mest mig... men Hur som haver så blir det traditionellt firande i morgon, med dans runt stången och hela baletten. Varför jag så säkert kan säga att det blir dans, är att det är jag som ansvarar för dans och sång. Behärskar egentligen inget av det... men... det är väl mest bara att halvspringa runt runt och mumla där man inte kan texten, mima där man inte klarar tonerna, och  skråla för full hals där man känner igen låtarna :) :)  Ska bli störtkul i alla fall. Hoppas vid gudarna att det är uppehåll....

Dagen började med kaffe och morgonrunda med hundarna. Sen tog jag en promenad till Pernilla, hon fixade naglarna på mig :)   Vi åt lax till lunch och sedan återvände jag hem. En längre promenad mitt på dagen med vovvarna, lite tvätt, sen var det dags att träffa de andra tjejerna i festkomittén för att risa midsommarstången och förbereda lite för i morgon. När det var klart följde jag Nils och hämtade upp min båt, som jag lovat att Pernilla och Nils får lägga nere i sjön bredvid där de bor, så båten blir använd. Jag har haft den i ån, men förra sommaren la jag aldrig ens ut den. Synd att den bara ligger.... det är bättre att ungdomarna använder den... jag kan nog få åka med någon gång i sommar... om jag är riktigt snäll :)

Det blev inget spring tillsammans för mig eller min grupp....   vi får jobba dubbelt så hårt på tisdag :)

Nu ser jag att det regnar... hoppas det regnat av sig tills i morrn...

Förresten... efter firandet på dagen som beräknas vara slut kring 15.30  så ska jag grilla tänkte jag. Ifall det är väder för det...

Nä, nu ska jag gå ut med hundarna.... Ha en fortsatt bra kväll, och en supertrevlig midsommarafton !! :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0