Nu har hästarna kommit





De kom en dag tidigare än beräknat... och jag må säga att det blev både spännande och nervigt på en och samma gång. Tage och Ingemar och ett gäng tjejer från Naturbruks kom med stora bussen med hästarna. De kunde alltså inte köra ända fram, utan stannade på Gruvbergsvägen, lastade av, och jag och Pernilla fick leda dem därifrån. Då kom problemet. Elins HINGST gick kvar i hagen vid vägen... och stängseltråden i hans hage är VÄLDIGT låg.... och My Way är ett sto... ja, resten kan ni gissa själva. Tage och Ingemar jobbade arslena av sig för att få hingsten att hålla sig i hagen och inte komma över stängslet... det var en spännande och smått obehaglig promenad på ca 700 m.   Pernilla ringde PG som fick tag i Elin, som Tack och lov kunde komma med en gång och ta sin hingst från hagen. Phu.

Fast, dagens egentliga höjdpunkt har varit Pernillas födelsedag :)   Lillgumman har hunnit bli 22 år...  Vi lunchade på Vestmans, hon kom farande, så vacker i sin sommarklänning, sitt långa blonda hår...


Efter lunchen fick jag sätta mig bakom Pernilla och dra iväg hem till dem. Där tog vi emot hästarna, fick fullt sjå ett tag, påminde oss själva om att dricka mycket vatten, satt på altanen och tittade på hästarna,



Sen upp på fyrhjulingen igen, hem till mig, ut med hundarna.... en kort sväng i denna enorma värme...  gav dem frusna märgben innan vi kastade oss på fyrhjulingen och drog till Pernilla igen. Grillmiddag stod på menyn



God mat och en kall öl avnjöts på deras nya fina altan. Därefter åkte jag hem för ett möte med festkomittén och Siljegårdsföreningen. Festkomittén....Tänk att en liten grupp på några personer, som man inte egentligen hade träffat för ett halvår sen.... kan på så kort tid börja betyda så mycket :)  Tillsammans är vi oslagbara!!!!

Efter mötet, hem och gå ut med hundarna. Nu ligger de helt utslagna av värmen... ska gå ner på gården så att de får pinka en sista gång innan natten... men hur farao ska vi kunna sova i den här värmen?

En superhärlig dag har nått sitt slut..... och en ny, superhärlig dag väntar i morgon....  Tänk va härligt livet är när man mår bra. Oj vad jag uppskattar de här perioderna när yrseln och ostadigheten inte besvärar....  

Mina vänner..... Både nära och mera obekanta vänner :)   ... jag värdesätter er allihop :) :)

Hoppas ni kunnat fylla dagen med något värt :)

Gokväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0