Sometimes



Det var jädrar i mig en blåsig dag!  Efter morgonpromenaden drog jag iväg till Pernilla där vi fixade lite i trädgården. Hujedamig vilka friska vindar!  När jag kom hem igen mitt på dagen, tog jag ytterligare en promenad med hundarna. Då hade en regnskur hunnit passera åxå. När man hamnade i lä för vinden, var det varmt nåt vansinnigt, men det var inte så stora områden som låg i lä kan man säga.

Jag satte om mina orkideér, fipplade lite i största allmänhet, pratade med Hannah som befinner sig i ett sommarvarmt (hett) Stockholm .....  Sen ut med hundarna igen.

Hostan och förkylningen känns sämre än igår.... så mot kvällningen mådde jag riktigt dåligt faktiskt. Somnade en stund i soffan, vilket händer i det närmaste ALDRIG. Kommer inte ihåg när det hände senast... brukar inte kunna somna i soffan även fast jag har lust, hämtar kudde och täcke och verkligen anstränger mig. Men... ikväll gick det. Vaknade... sprängande bihålor, sprängande huvud ... hosta så lungorna nästan hamnar på utsidan....   Till Sen middag blev det en kall grillkorv med ketchup på. Orkade inte anstränga mig mer.

Nu blir det kvällsrunda med hundarna, sen isäng. I morgon borde jag ju vara frisk igen kan man tycka... åtminstone från förkylningen.

Hoppas ni haft en bra lördag.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0