Strax dags



Att klämma ner sig i sin bädd och sova.   Den här dagen har varit superbra :)   Började med kaffe och morgonrunda med hundarna i vanlig ordning, sen ner i tvättstugan en sväng. Efter det for jag till Pernilla och vi bytte hage till hästarna. Vi städade ur ett utrymme i ladugården så att hästarna kan gå in om de vill. Lunch hos Pernilla, sen hem och ut med hundarna en kort sväng, varpå det bar iväg till stan och Arbetsförmedlingen.

Min handläggare som jag fått, är faktiskt superbra. Så många handläggare man haft genom åren, både på FK och AF ... sååå många ... och knappt en handfull har varit bra. Faktiskt. Med bra menar jag att de lyssnar och försöker förstå vad man säger, istället för att plantera ord i ens mun, och promt läsa paragrafer istället för att se till verkligheten. Lämnade luntan med läkarintyg, så nu har hon att göra med att koda och greja.

När jag kom hem från stan blev det en promenad med hundarna igen, ner i tvättstugan, texta skyltar inför Midsommarafton som jag satte ut på trottoarpratare. Till middag blev det kotlett med gräddsås och en sallad. Gu va gott :)  

På kvällningen blev det så fint väder så jag var tvungen (nä, jag VALDE :)  ) att promenera till slalombacken så att Paddy skulle få rejsa lite. Jädrar som han springer :)

Nu är det dags att koja. All tvätt är uppe, disken diskad, hundarna har krypit ihop och lagt sig...



 nu ska jag borsta tänderna och krypa ner jag åxå. Hoppas ni haft en bra dag!

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0