Svensk sommar?

Jag har hela tiden trott att Svensk sommar innebär kring 20 grader, inte en grad varmare. Är det växthuseffekten som gjort att vi har tropisk värme?

Jag kommer ihåg när jag pluggade på Universitetet i Umeå. Många från klassen var söderifrån. En tjej.... kan för mitt liv inte komma ihåg hennes namn.... men i alla fall, hon var från Lund. Hon skulle stanna kvar i umeå under första sommaren, men var helt förskräckt över att det aldrig blev kortbyxväder... Den sommaren BLEV det aldrig varmt överhuvudtaget. Hon hade rätt, det gick lixom aldrig ta på sig kortbrallor....   fast vi här uppifrån sa givetvis att det var en helt normal sommar, att häruppe säljer de inte kortbrallor i klädbutikerna, att vi var glada över att snön överhuvudtaget hann smälta undan.... Ja... vad visst hon? Hon gick ju på allt stackarn. Magnus, en kille från Piteå, lurade i den stackars tjejen att man efter krogen kunde ta ren-taxi hem.  

Nåja... detta är ju några år sedan, och själv har jag svårt nog att komma ihåg hur vädret var FÖRRA sommaren....  men VET att det var jävulskt varmt en period då åxå.... minns inte hur länge men....

Hundarna ligger utslagna.... det har blivit korta promenader och ingen träning utomhus. Ja... inte inomhus heller...   Det gäller bara att vänta ut den värsta värmen, och ta en längre promenad ikväll. "Spring tillsammans"-gruppen har bytt tid ikväll, vi springer 20.30 istället för 19.30. Efter löpningen blir det lagom med en promenad skulle jag gissa.

Idag gick jag och Pernilla på Vestmans och köpte kulglass som vi åt i parken. Såå härligt :) :)  


Bilden är från förra sommaren... det var betydligt soligare idag :) :)

Armarna svider.... svetten lackar.... fötterna sväller.... kläderna klibbar fast på kroppen. Svensk sommar?

Ha en bra kväll! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0