-17 igen

Men oj, det var väl onödigt att det skulle bli närmare -20 igen!   Jag och hundarna hade ju börjat vänja oss vid de milda temperaturerna... men det är väl så att man måste få en slägga i bakskallen ibland för att hålla sig alert.

Dricker mitt morgonkaffe medans hundarna fortsätter snusa i sängen. Kelly gör som hon gjorde förra våren och sommaren, kilar iväg in till rummet för att ligga i solstrålen som hamnar i soffan på morgonen. Nu hade det visst inte hunnit dit någon, så hon kom tillbaka till sängen :)

Hoppas temperaturen mildrar på sig, så att promenaderna blir både långa och härliga. Ska även träna med hundarna var för sig. Fortsätta träna Paddy på att öppna köksluckan, träna Ziggy lite allmänt i sitt och ligg så att det sitter i ryggmärgen på honom, Molly ska jag träna ute på ica-parkeringen om det blir mildare idag.  Hon har ju visat sig vara den som håller sig allra närmast vid promenaderna. Hon har ju inte lika stort behov av att springa som Kelly och Paddy, utan verkar trivas nu när Ziggy kom, de två lunkar bredvid mig medans de andra rejsar fram och tillbaka. Paddys inkallning är verkligen klockren, hade väl aldrig trott att han skulle bli så lyhörd, hoppas det håller i sig när snön försvunnit åxå :)

Tredje koppen, sen ut en kort sväng med hundarna. Ha en bra dag och ägna en liten tanke åt att Allt ni gör idag, kan få stor betydelse en annan dag.

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Åsa Gustafsson

Jo nog var det kallt på morron alltid. Kläde på mig vid 6, endast täckjacka, mössa och vantar. När jag kommit en bit upp i kvarnberget tänkte jag, jäklar så kallt det känns om benen och rumpan. Innan jag var hemma förstod jag att det nog var lite kallt. Jäklar termometern visade ju -17 grader! inte undra på att jag höll på frysa rumpan av mig.

2011-03-15 @ 18:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0