Tisdagefterträning.

Då börjar tisdagen ticka mot sitt slut. Vilken härlig dag det har varit :)  Flera plusgrader, snön sjunker ihop snabbt nu. Skoterspåret, som var hårt i morse, var jättemjukt på en senare promenad under dagen. Såna här dagar blir det rätt mycket promenerande, så jag är glad att Ziggy redan fått upp ngn form av ork så han hänger så glatt med. Han har slutat vagga fram i passgång, utan fått spänst och schwung i steget, härligt att se :)

Träningen med hundarna fortsätter. Kelly har börjat med nostarget förutom ingångar och övrigt som vi håller på med. Molly tränas mest i position och sitt/ligg ännu. Man ser verkligen hur olika de är hundarna. Kelly, Paddy och jag tror Ziggy åxå, är väldigt lätt att shaping-träna. De tänker, räknar ut, provar, bjuder till för att få belöning. Molly sitter mest och tittar i ögonen, och verkar inte förstå ett smack av att man lagt ut en post-it-lapp till exempel.  Hon kan sitta 10 minuter och titta mig i ögonen utan att ens visa en tendens till att göra nåt med lappen, utan väntar. Hon väntar och väntar. Kelly och Paddy tittar i ögonen, men när de inser att det behövs mer för att få belöning så börjar de prova sig fram. KUL !! Därför tror jag att Agility kan bli nåt för Molly, där man visar henne hindren, så hon får klart för sig vad hon ska göra. Det där med att tänka själv kanske inte är hennes grej riktigt :)  Det är så himla roligt att studera dem och se deras olikheter, se hur de fungerar, både ihop och var för sig.

Nyligen kommit hem från core-och styrketräning. Såå tung man känner sig i kroppen ibland!! Herregud, man har fullt upp med att lyfta sin egen vikt. Nåja, det ska väl gå lite tungt ibland :)

Nu ska jag äta mig nånting tror jag, sen kanske se nåt på tv. Sitta i soffan och mysa med hundarna är alltid trevligt :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0