Klösan i mig vilken härlig dag :)



Dagen startade relativt tidigt kan man säga. Ena öronproppen hade ramlat ur under natten, så 5.15 dundrade det förbi några timmerbilar och jag sprätte upp ur sängen. Ljust ute var det åxå ,så jag var övertygad om att det var hög tid att stiga upp. När jag fattade vad som hänt och varför, letade jag igen öronproppen och försökte somna om. Varför jag måste ha öronproppar är för att det är så varmt i lägenheten så jag måste ha sovrumsfönstret öppet,  och eftersom jag bor mitt i centrum :)  så kan det vara såsom det står i resebroschyrerna: störande trafik nattetid.

Nåja, tids nog blev det ju dags att faktiskt kliva upp :)   Gick promenaden med hundarna FÖRE kaffet, för nuförtiden vill jag avnjuta kaffet ute på balkongen, med hundarna rastade, promenerade och nöjda. Därav att vi tog den vanliga rundan vid slalombacken där hundarna kan springa lösa. Idag tog jag inga koppel på Kelly och Molly överhuvudtaget, men när vi kom upp på vägen och jag bad dem gå nära, så slickade de i princip hälarna på mig tills vi var hemma. Inte ens Rogarts hund, som bjäbbande och skällande springer åt och fram i löplinan på gården, fick dem att lämna sin position. Yes :) :)

Kaffet avnjöts på balkongen med hundarna liggandes på fällar och bäddar, ja förutom Kelly då, som vill ligga i knät, och Får det åxå :)  Lite svalare i luften idag, men åååhhhh så härligt :)

Efter frukost ... lite seeen... så tog jag en timmes promenad igen. Upp till grustäkten så hundarna fick springa lösa igen. Lagom temp ute, man kunde gå ganska raskt, och ändå inte bli för varm. SKÖNT !!

Efter lunch gick jag en väldigt rask promenad till Pernilla, som hjälpte mig att fixa naglarna, sen gick vi en väldigt rask promenad hem till mig, tog ut hundarna på en lagom rask promenad, sen gjorde vi ett 45 minuters core-pass. Väldigt svettigt !!

Efter det har jag hängt i soffan, kollat på tv...slappat i största allmänhet. Nu strax ut med hundarna, sen isäng. I morrn ska jag till Btk och äta lunch på Herrgården med Eva :)

Hoppas ni haft en bra dag, och att ni njutit ni som mår bra :) :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0