Lördagkväll

Då var det kväll igen och dags att summera dagen. Idag har jag ju påbörjat viltspårskursen med Paddy, och det var ofantligt roligt :)  Nu har jag hittat en kul aktivitet att göra med honom, ska lägga spår och köra med Ziggy åxå, jag tror att han kommer att uppskatta det. Nu blir det två veckor tills nästa kurstillfälle, så jag ska träna hemma. Jag ska köpa blod, och en älgklöv ligger i kylen, så det är bara att tuta och köra :) :)

Det har inte blivit så mycket övrig träning med hundarna. På kvällspromenaden fick de söka lite köttbullar... men mest bara springa fritt.   Förutom Ziggy då, som får ha långlina på sig. Jag har köpt DAP-spray, hoppas att det hjälper honom att lugna ner sig inombords...   Han har i alla fall slutat skita inne, och han pinkar väldigt sällan... var tredje dag kanske.  :)

Hörrni.... ödet. Hur mycket styrs av ödet?  

Många gånger... eller... är det rent av alltid, när det händer något som ter sig som en katastrof, så märker man i efterhand att .... det blev till det bästa. Visst är det, både coolt och märkligt... man TROR att man är inne i en katastrof.. men efteråt ser man -  tack gode gud för att det blev som det blev. :)  Häftigt va?!    Är det ödet som styr, eller är det nåt annat?  VAD är det som gör att det blir som det blir... och blir BRA?  Det vi ibland kallar "magkänsla" - vad är det?  Sunt förnuft?, Intuition?  VAD?  Eller... är det Ödet?

Att man har just de saker man har, att man hamnat i de situationer man har.....  att man Finns i den situation man befinner sig i..... HUR kommer det sig?  Jag menar, eftersom det känns så Rätt.

Häftigt att tänka på.....

Nä, nu ska jag ta ut hundarna för sista pinket, sen ska jag krypa isäng. I morrn är en dag när jag inte har NÅT planerat, och det känns skönt. Det har varit rätt mycket i slutet, och det känns som att det behövs några dagar utan att det finns något på agendan. 

Hoppas dagen varit bra och att ni kunnat fylla den med något värt, åtminstone en liten stund :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0