Full Flex

Då var det morgon igen. Hundarna har inte vaknat... de ligger i sängen ihoprullade ännu. Jag står här och dricker kaffe och funderar.  Under alla år jag varit sjukskriven, har jag ändå varit noga med att ha rutiner, så att det inte blir att vända på dygnet osv.  Jag har med andra ord haft ett låtsasjobb som jag varit tvungen kliva upp till. Jag har tagit lunch på mitt låtsasjobb, och även två-kaffe.   På senare tid ... eller rättare sagt när jag blev arbetslös i juli, bytte jag nog låtsasjobb ... fniss... för i mitt nya låtsasjobb har jag betydligt mera flex. Full Flex skulle man kunna kalla det :)



Jag börjar alltså inte så tidigt på morgonen, utan snarare kring första fikat :)   Men jag verkar ju sköta mig bra trots allt, för jag har då inte fått sparken :)    Har iofs inte fått löneförhöjning heller...   men det är väl lite för mycket begärt när det bara är på låtsas.

Idag ska jag, på riktigt, på möte i stan. Arbetsförmedlingen. Spännande :)   Vi får se vart det här bär iväg .... 

Två koppar till, sen morgonrundan. Det verkar ha regnat inatt, tur man har vattentäta kängor för det är nog blött i skogen.

Gomorron

Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt att du ej behöver passa tider, och skönt ändå att du har rutiner, och kunna mysa med hundarna, hoppas mötet på arbetsförmedlingen går bra,ja, här har det varit grått och mulet och regnat idag, men ändå ganska skön temperatur, men mig spelar det ingen större roll vilket väder det är ,måste ändå ut i alla väder och så länge man har kläder och vovvarna har täcken som skyddar mot kyla, och regn så går det bara fint, underbart att kunna njuta av alla väderslag....Ha en fin dag....

2011-11-23 @ 14:00:49
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0