Tar ingen skit.

Jag läser en del bloggar... vissa är så himla upplyftande, man blir riktigt glad av dem :)  Vissa manar till eftertanke... medans vissa mest bara gnäller, utan att själv göra så mycket åt sin situation.  Att aldrig våga ta upp saker som gör en frustrerad, med den/de det berör, men att snacka bakom ryggen - är det vettigt? Har svårt att tycka det.  Att rad in och rad ut förfasa sig över hur andra beter sig, andra, som man dessutom känner.... och sen inte prata MED dem, utan hålla masken inför dem, men gnälla inför andra ....  men ÄNDÅ tycka att man är värd respekt ?

Är jag då perfekt själv?

Nä .. inte alls, men de gånger jag känner frustration kring hur någon/några beter sig mot mig, då tar jag upp det med den personen. Det önskar jag att folk gör med mig också.  Jag är mot andra som jag vill att de ska vara mot mig - ärlig och rättfram.  Är man det så föds inga större frustrationer, man kanske inte blir kompisar, men man respekterar åtminstone varandra.

Man behöver inte vara vän med alla, man behöver inte hålla med varandra, man behöver inte ha samma åsikter,  men man kan respektera varandra och erkänna andras kunskaper, även om man själv har andra kunskaper. 

Jag kan visst förstå att alla inte "klarar av" att vara ärliga och rättfram, pga osäkerhet. Men då ska man heller inte kasta skit tycker jag.

Men kan ni fatta, även om JAG inte tycker att man ska kasta skit, så kastas det :) :) :)   men... då är det åxå så att Jag TAR ingen skit :) :)

Nu blir det morgonrunda med hundarna i skogen.

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0