Oktober visar sig från sin vackraste sida..



Dagen började med en morgonpromenad med alla hundarna. Jag tog ut dem på en halvtimmes kombinerad lek och promenad medans Hannah duschade och gjorde sig redo. När jag kom in, lagade hon frukost medans jag gjorde mig redo, sen drog vi iväg och hälsade på Malin och Peter. Tänk.... både märkligt och tokigt...  Jag har känt Malin i ... ja hur många år är det nu...  15?  lite mer kanske. jo.. mer är det nog. På hennes och Peters bröllopp var jag värdinna tillsammans med Ronny .... Pernilla och Hannah var brudnäbbar ... Det är väl 10 år sedan ungefär?  Vi var verkligen som ler och långhalm ... hade ett band ihop... vi hette Carbon ... spelade och sjöng, repade i källaren på brandstationen i Burträsk och hade VANSINNIGT kul :) :)  Sen har vi inte träffats på åratal .... Hittade tillbaka till varandra på Facebook, och det var som att vi aldrig varit ifrån varandra :)  Förra året var jag och hälsade på dem, och idag följde Hannah med dit . Å gud va kul det var. Det ÄR ju faktiskt inte mer än 7 mil dit, så det är lite pinsamt att det dröjer så vansinnigt länge mellan gångerna, men jag är ju inte den som är allra duktigast på att hälsa på mina vänner heller..... men det är vansinnigt kul när det äntligen blir av :)

När vi kom hem så tog vi en liten runda med hundarna, åt lite, sen var det dags för Hannah att åka på jobbet. Själv tog jag hundarna på en promenad runt byn, det tar 45 minuter, efter det så blev det att slappa en stund

Tisdagkväll betyder core, och det är ju nuförtiden Pernilla som är instruktör. Nu har hon haft 8 dagar tuffa pass på jobbet, och när hon ringde från jobbet vid 18 så sa jag åt henne att Jag tar passet så att du får vila ikväll. HOn slutade 19.30, och att åka direkt till core och inte komma hem förrän 21.30 .... när man jobbat 5.30-19-30 så många dagar i rad... nä...    så jag tog passet. Dammade av skivan och passet jag hade sist.. och det funkade nu åxå :)

När jag kom hem, 21.30, tog jag ut hundarna en sväng, och när jag kom tillbaka hade Hannah precis kommit från jobbet. Sen har vi suttit och surrat över ett litet glas rött.

I morgon kommer Pernilla hit efter att hon fått ta en sovmorgon (hoppas jag att hon får ta) då får vi umgås alla tre en stund. DET blir mysigt :)   På eftermiddagen jobbar Hannah igen, och jag har inget inplanerat... vilket känns oerhört skönt.

Nä, nu kanske jag varvat ner såpass att det är lönt att lägga sig. Träning sent på kvällen är både bra och dåligt...

Hoppas ni haft en bra dag!

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0