På vilket ben ska man stå :)



Visst är det lite fräsigt att frosten ligger i små områden på bilden :)    Nåja, de här älgbenen fick jag av min syster/kompis Eva igår. Idag har jag sågat loss klövarna såpass att de rymdes i frysen. Ja, tre av dem i alla fall. Den fjärde ligger ute på balkongen :)  I morgon ska jag lägga ett spår åt Paddy. Jag tog fram blod ur frysen på förmiddagen, men det hann inte tina såpass att jag hann lägga ett spår idag, utan det får bli i morgon istället.

Idag var jag in till stan med Hannah.  Gud va jag skrattade i morse när hon ringde... jag hade ju sett framför mig hur vi skulle strosa en sväng på stan, sen gå och äta lunch på nåt mysigt ställe där man kan köpa nåt Lchf .... men i morse ringde Hannah och sa: Ät lite ordentligt till frukost så slipper vi äta lunch på stan ... !!!! What???   hahahahahahahahahahahahaa  Hon tyckte att det skulle ta sån tid.... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA .... Hannah, Hannah virrpanna.... jaja... 

Väl i stan så gick vi några varv i lugn och ro faktiskt. Jag var rädd för speedshopping.... men det var lugnt. Lite smått och gott i nära nog alla affärer vi var inne i, men inga stora grejjer.... och du Eva, Hannah köpte inte ETT par skor. HOn inte ens TITTADE på skor :) :)

När jag kom hem från stan, blev det en omedelbar promenad med hundarna. Jo förresten, jag var in på Björkis i stan, Jag ska ta med Paddy nästa vecka och prova ut en sele för drag. Nästa vecka kommer de små storlekarna in... vilket jag gissar blir lämpligt för hans taniga kropp .. fniss..... åååhhhh va kul det ska bli att kunna prova drag med honom :) :) :)

Nåja, på svängen med hundarna efter stan, fick de springa och busa. Paddy sprang i frosten.... jag tror minsann att han längtar efter snön. Han älskar snö Paddy...... och att få springa i det vita som trots allt låg på backen.... han blev genuint GLAD av det, det syntes :) :)


När jag kom hem, sågade jag upp de älgben jag fick igår, la tre klövar i frysen och en ute på balkongen. I morgon ska jag lägga ett spår åt Paddy :)

Nu under kvällen har jag varit på festkommitténs möte inför skyltsöndag. Vi har nog läget under kontroll.... :)

Nä hörrni... ska vi ta och knyta ihop säcken och krypa isäng eller? I morgon bitti kommer Pernilla halv 8 ... ska följa henne in till stan en sväng. På eftermiddagen ska jag på hundklubben...    Bäst att försöka sova :)

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0