Rätt skönt att dagen är slut :)

När jag vaknade i morse 07.15 så kändes det som om jag inte sovit nåt alls. Jag kom hem från cykelfesten kring 01.30 och kom isäng strax efter 02.00, så jag hade ju sovit hyfsat ändå.... men jag kände mig inte i sådär sprudlande form. Det var inte sådär så att benen nästan fjädrade över sängkanten av sig själv... utan det var mer en form av utdraget lidande innan fötterna tog golv. Halsen kändes allt annat än bra.... jag sjöng och skrek en del igår.... både med och utan mikrofon.... det satte sina spår kan man säga.

Efter en liten runda med hundarna åt jag frukost ... kände sen att jag nog inte borde ätit så mycket....    mådde lite... sådär.... så jag tog hundarna på en längre promenad. Jag gick till Pernilla och Nils för att kolla hur det var med dem. Klockan var 10,30 då, och de hade nyss klivit upp. De såg riktigt pigga ut.

Det började regna medans jag satt där, så jag blev kvar på kaffe och surr....     och sen fick jag skjuts hem. 

Gick över på Westmans för att höra hur kvällen hade gått för dem, gick på Ica en sväng och handlade. En paket grädde och ett paket leverpastej.

Ytterligare en promenad med hundarna kring 16,00  Då gick jag runt byn. Det tog 45 minuter, och sen var det bara att vänta på att klockan skulle bli 18,15 och dags att gå till Zumba. Att säga att jag var taggad, skulle vara att inte bara överdriva en smula,  utan rent av ljuga faktiskt. Att gå och hålla en träning och vara helt tyst.... är för mig nästan obegripligt svårt. Att sen åxå orka dansa Zumba .... kändes omänskligt ... men det gick.  Ska inte försätta mig i den situationen frivilligt igen, att jag ska bli så hes att jag inte kan skrika på träningarna. Jag lovar! :)

Efter en dusch och liten sväng ute med hundarna så är det nu dags att koja. Känns fantastiskt skönt att dagen är slut och att man kan krypa ner under täcket.

Cykelfesten var förresten helt magiskt kul :)  Vädret var KANON, alla var glada, alla var nöjda .... har inte hört annat i alla  fall. Nä, det var en riktig höjdarkväll. Avslutningen på Westmans var åxå i toppklass. Duon som spelade, Soulmate, var riktigt bra. I en av pauserna gick de och skrev ut texten på "Bygdsiljum song" - eller- "Bygdsiljum, take me home."   När de efter pausen kom in igen och rev av den, då trodde jag att taket skulle lyfta :)   

NÄ hörrni...   

Gokväll :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0