Men ÅÅHHHH :) :) :)



Den här dagen har varit helt magnifik :)    Förutom det vanliga, dvs promenader och träning med hundarna, så har jag stått vid hundklubbens bord på Vuxenskolans öppet hus :)   Det var trevligt :)   Rätt som det var när jag stod där, så kom en reporter från Mellanbygden.... ja han fotade och skrev om Vuxenskolans öppet hus i sina nya lokaler ... och det var ju därför vi var där, så det var inte så konstigt att han var där. ... Nåja. Reportern frågade ifall inte JAG vill skriva för mellanbygden :)  Han vet ju att jag givit ut en bok, så han menade på att författar-talangerna finns ju där :)  Så.. jag kommer att skriva för Mellanbygden om Bygdsiljum, vilket jag verkligen ser som en ära :)  Oj va kul det ska bli !!!

Förutom det, så har vi ätit Tacos här ikväll, jag, Hannah och hennes Lukas. Gott var det! Hade egentligen tänkt grilla ikväll åxå, men hux flux så blev det tacos istället :)

Nu håller det så smått på att dra ihop sig till läggdags för min del. Jag tror att ungdomarna har tänkt se film... de har hyrt ett par stycken... själv känner jag mest för att krypa under täcket.. så jag tror inte ens jag påbörjar en film.  

Jo förresten... det här jag skrev om igår.... om ärlighet.  Jag lär mig nåt nytt varje dag, och jag tvingas reflektera över saker och ting... och GUD så kul det är :)    Jo... Om ALLA vore ärliga... hur fan skulle det bli DÅ?? !!   Kanske det handlar om att HANTERA oärligheten! Ja, så är det nog. Att alla hips vips skulle bli ärliga, det tror inte jag heller, och nu när jag tänkt några varv, så är det nog inte DÄR skon klämmer. JAG måste lära mig att hantera oärliga människor helt enkelt. Punkt.  Oj vad lätt det blev att tänka nu helt plötsligt :) :)   Det är helt underbart när man lär sig nya saker :)     NU känns det mest bara kul att få praktisera: Att hantera oärliga människor :) :)  DET ser jag fram emot.

Livet är bra fantastiskt! Orättvist- javisst, ingen har lovat att det ska vara rättvist... det är lixom inte uppbyggt så.
Lärorikt- Oh JA... bara man är villig att ta till sig nya kunskaper
Livet är !! Varken mer eller mindre. Vissa drabbas av saker man knappt trodde fanns.... andra drabbas av saker man i och för sig hört talas om, men inte önskar  någon....   Alla drabbas av NÅT.... VEM avgör vad som är värst att drabbas av?? Är det värre att få det ena eller det andra??  Att drabbas av något dödligt men vara klar i skallen hela tiden.... att drabbas av något som gör att psyket och tänket trubbas av..... jag vet inte vad som skulle vara värre... men jag fasar för att få något som gör att psyket och tänket sakta trubbas av och förstörs...   Jag kommer att tänka på vad min farfar sa: Jag vill dö hux flux med något gott i munnen, sittandes i fåtöljen framför tvn :)   SÅ vill jag åxå ha det. Hux flux....  

Nä, nu är det gonatt här..... sådär Hux flux...

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0