Snabbt övergående



Det var sol när jag gick iväg på morgonrundan....superhärligt!  men innan jag var hemma igen så var det tämligen grått.  Det skulle ju regna idag... och de flesta andra dagar åxå, så det kommer inte som nån chock precis, även om man naturligtvis gärna hade haft sol och blå himmel.

Det här med att hantera människor...  oärliga... som rent av ljuger... jag har hunnit träna på det lite. Hur jag gjort? 
- jag ignorerar. Jag lägger locket på.  Nu när jag tänker efter så är det precis så jag gjort tidigare med oärliga människor.... helt enkelt tigit ihjäl dem. Till slut stryps de, och finns inte kvar längre för att kunna ta energi.

Idag ska jag fila lite på skrivandet, samt förbereda för nästa skrivuppdrag. Ikväll har jag kurs på klubben. Så ser den här dagen ut i runda slängar. ...  Att det blir promenader och träning med hundarna behöver väl knappt skrivas... :)

Ha en bra dag och fyll den med nåt värt!

Gomorron

Kommentarer
Postat av: reTINA

Jaa, du Maria....,varför behöver vi människor ljuga och varför har vi så svårt att vara ärliga mot varandra?

Vi har alla olika utgångspunkter, förutsättningar,livsupplevelser som präglat oss, eller hur?

"Fasader" som måste "upprätthållas", kanske gör vi som våra 4benta vänner... "pinkar in revir".

Du skrev tidigare, att du kan förlåta människor som gjort dej illa/ orätt.... men du vill gärna hämnas..

är det = ignorera /osynligöra....isåfall är det ett grymt sätt att "ge tillbaka

Tyvärr, "taggen" den oförsonliga... finns ofta kvar... och som du vet gör den jävligt ont, fast den inte syns!

Snälla...ge oss alla,dumma ,förljugna, en chans till, det kan ju vara ett misstag och det är en männsklig rättighet att få göra sådana ibland!



2011-09-08 @ 20:43:26
Postat av: Maria

Om någon gjort mig illa/orätt, och jag ignorerar... är det då JAG som är grym?? På vilket sätt då?

Ja, alla får en chans till som gjort mig orätt... men då måste de ju be om uräkt först anser jag.

2011-09-08 @ 20:52:24
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/
Postat av: reTINA

Maria, kanske jag missupfattade ditt inlägg ang lögner/ärlighet? Det kanske är "händelsen" du ignorerar och stryper....inte människan/personen?



2011-09-09 @ 21:42:04
Postat av: Maria

hmm... nu blir jag lite nyfiken på vad du menar reTINA. Låt oss gå till botten med vad som sagts. DU menar att JAG är GRYM om jag ignorerar en person som gör mig illa/ljuger om eller till mig. Jag frågade då HUR och på vilket sätt JAG är grym?? VARFÖR är jag grym om jag väljer att ignoera en person som gjort mig illa??

2011-09-09 @ 21:52:03
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/
Postat av: retTina

Jag har läst allt du skrivit i din blogg,jag tycker du berättar så trevligt om livet, dina hundar och dina fina flickor, men du återkommer ofta till

"dom där".... människorna.... som....!

Jag avslutar nu att kommentera dina blogginlägg med en sista fråga, jag är säkert både dum och naiv...men har du konfronterat personen/na med att säga att dom ljuger ...har du krävt, den där ursäkten... så att ni sen kan gå vidare?

Jag vet att man ofta får rådet att avsluta relationer och bryta med vänner, som är sk "energitjuvar", det funkar kanske för en del, men för många finns dom tyvärr kvar som spam o virus på "hårddisken" (frontalloberna)



Kram Maria, var rädd om dej och lycka till med skrivandet, hoppas det blir en bok till!

Hör av dej ngn ggn, jag skulle bli så glad!

2011-09-10 @ 14:20:22
Postat av: Maria

Jag tycker nog att jag mestadels skriver positivt... just därför att det allra mesta i mitt liv ÄR positivt :) Att det sen kommer lögnare och idioter i ens väg ibland... och ja, då tar jag upp mina funderingar kring detta på bloggen.



Naturligtvis har jag konfronterat människorna jag har otalt med, annars skulle de inte veta att jag vet att de ljuger, far med osanning eller är oärliga.



Kram till dig åxå :)

2011-09-10 @ 15:14:31
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0