Äntligen morgon!



Den här natten blev en sån där natt när det behövdes nässpray, det bevhövdes dricka vatten och snytas, med jämna mellanrum. En lång natt med andra ord.  Nu är det äntligen morgon, kaffet är uppdrucket, solen skiner.

Jag tänker på det jag skrev igårkväll, om förlåtelse. Jag fick en bra kommentar på inlägget, på facebook. Det stod: Man kan ha olika tolkningar på det här med att förlåta. 

Ja, det är  nog helt rätt, har bara inte tänkt så förut. Vad betyder ordet "Förlåta" för Dig?   Eftersom människor ofta har olika tolkningar och betydelser för ett ord eller uttryck, så gäller det naturligtvis här åxå. För MIG betyder att förlåta, att det är ok, vi stryker ett streck över det och du är utan skuld, det är helt ok för mig, jag belastar dig inte med skuldfrågan, typ.

Idag ska jag dra igång en vardagslydnadskurs här i Bygdsiljum, och det är ju samma sak där, när man håller kurs .... viktigt att man reder ut vad JAG lägger för betydelse i tex ordet "ledarskap", ett ord som OFTA tolkas på helt olika sätt, HELT olika sätt.

Man lär sig nåt nytt varje dag, man får upp ögonen för olika saker, tack vare respons på tankar. Tack för kommentarer :) :)

En helt ny dag ligger framför oss. Fyll den med nåt värt!

Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0