Kväll .... redan ?

Ja, kliver man upp 9.30 så blir dagen kort ... fniss :)

Jag har inte gjort mycket idag. Ett par korta rundor med hundarna .... Annica var hit på sin lunch.... då hade jag knappt kammat till mig. En längre runda på mjuk skoterled på eftermiddagen ... Sen iväg till Burträsk för att följa Hannah på uppdrag.... Hem...  sen iväg på härlig stund med Spring-tillsammans-gruppen :) 

Efter det har det inte hänt mycket här hemma. Ska snart gå ut med hundarna , sen kryper vi isäng. En kort dag ...  :)  

I morgon är en ny dag. Spännande att se vad den har med sig i form av väder, händelser, andra människors tyckande och tänkande ....   Jag tycker det är superkul och intressant att höra hur andra resonerar, och jag har fått respons på inlägget jag skrev kring det här med att bära sina ovänner. Tack för era tankar!

Hur tänker NI kring det här med att förlåta andra? Är det ett måste för att kunna gå vidare, eller räcker det med att acceptera det som hänt? KAN man gå vidare ifall någon gjort en riktigt illa, och sen dör utan att be om förlåtelse? MÅSTE man kunna förlåta?

Hoppas ni alla haft en bra dag :)

Gokväll

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det här med att förlåta är en svår fråga. Jag är väldigt delad. Har däremot fått uppleva den svåra vägen att man kan gå vidare utan att förlåta. Jag kan inte förlåta otrohet efter att man varit tillsammans i flera flera år. Jag har fortfarande inte förlåtit honom och kommer nog aldrig att göra det heller. Men genom att han sårade mig så djupt fick jag en inre kraft att gå vidare. och TACK för det! :) Nu har jag ju världens bästa Anton och känner att allt sker av en anledning! Utan otroheten från exet hade jag ju aldrig fått min Anton.

2012-04-11 @ 22:10:23
URL: http://hannavidmark.blogg.se/
Postat av: Maria

JAg är av den övertygelsen att man inte MÅSTE förlåta. Huvudsaken att man kan acceptera och gå vidare.

"Ge mig SINNESRO att acceptera det jag inte kan förändra, MOD att förändra det jag kan, och FÖRSTÅND att inse skillnaden. JAG tror att det räcker med att acceptera, för att kunna gå vidare. Du har ju Bevisligen gått vidare, UTAN att förlåta. Så har jag åxå gjort. OCH fått ett superbra liv :) :) Du HAR världens bästa Anton. Du ÄR åxå Världens bästa Hanna :) :) Kram

2012-04-11 @ 22:19:10
Postat av: Maria

Oj, och bara för att förtydliga för människor som så gärna hakar upp sig på saker. Hanna är världens bästa Hanna. MIN HANNAH är VÄRLDENS bästa HANNAH :) Ett H kan göra stor skillnad :) :)

2012-04-11 @ 22:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0