Lördagkväll that´s for sure

Igår när jag skulle starta datorn, gick den inte igång. Jag fick ingen som helst respons på skärmen .... svart ... nada.   Datorn är död tänkte jag och våndades. Helvete, alla foton, allt jag sparat ner på datorn .... är det borta?
Jag ringde S-E, datadoktorn, och bad honom göra en undersökning. Han hämtade patienten igår. Idag fick jag igen den. Datorn var inte död. Den var inte ens sjuk. Datordoktorn gick igenom den men hittade inga sjukdomar. När han kom tillbaka med den idag och vi kopplade in den, så uppdagades att det var skärmen som var sjuk. Den var inte bara sjuk, den var död.
 
Nu har jag kopplat in datorn på tv-skärmen, vilket betyder att jag nästan får vrida skallen ur led för att läsa hela skärmbredden .... fniss
 
I övrigt idag .... hmm ... jo, efter morgonpromenad och återfådd dator så har jag jobbat på BÄSTA jobbet. En lugn dag på jobbet faktiskt. Efter kneg så blev det en stillsam promenad i ljuvligt väder med vovvarna ....
 
Nu ska jag ta ut hundarna för kvällspink och sedan krypa isäng, även om klockan inte är mer än 21. Jag var ostadig igår ... lite bättre idag ... men fortfarande lite kraftlös. LIka bra gå isäng och hämta krafter istället för att sitta uppe och uggla till ingen nytta.
 
Hoppas ni haft en bra dag :)
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0