Morgonsol

Då var det fredag igen. 10de Augusti. Solen skiner men det är inte sådär fruktansvärt varmt, eller var åtminstone inte när jag var ute med hundarna .... det var skönt.   En lugn start på morgonen .... Sally har blivit så att hon så gärna vill mysa i sängen innan vi kliver upp. Hon vill bli klappad, kliad, vill få hålla åtminstone nåt finger i sin mun, helst hela handen, hon lägger försiktigt igen tänderna kring handen .... åsså blundar hon. De första gångerna hon gjorde så, tänkte jag mest: Om hon biter åt nu, så krossar hon min hand ....   Och jo, det skulle hon ju lätt kunna göra, men jag har  förstått att det är inte hennes tanke överhuvudtaget :) :) :)
 
Jag gick ner förbi Per Burmans hus, nedanför dammluckorna, och släppte hundarna där. Frid och fröjd, Molly plockade och åt smultron det hon bara hann ...
 
 
Paddy sprang runt som en idiot i vanlig ordning, Kelly gjorde sina rejs åxå .... och vet ni vad Sally gjorde? Jo, hon åt upp den där måsen som legat där hela sommaren. Mums.
 
 
Nu har jag strax avslutat mina tre koppar kaffe, då blir det en längre promenad med vovvarna. Sen blir det jobbet. Jag jobbade igår åxå, samma tid som idag 11-16. Efter jobbet igår tog jag en långsam 45 minuters promenad. Det var soligt, skönt ... fullständigt tyst .... helt ljuvligt. Jag gick korssjövägen en bit ... hundarna gick i lugn och ro, och jag tog på prov, och hängde alla koppel över mitt ena pekfinger ... alltså inte inne i handen, utan bara hängde dem över fingret ... sen gick jag en bit, stannade utan att säga något ... och hundarna drog aldrig kopplen ur läge en endaste gång. Det är en härlig känsla, när man är så samspelta att man inte behöver hålla i kopplet ... De stannar när jag stannar, de saktar in när jag saktar in, utan att man säger något.
 
Nä, nu ska jag skruva upp tempot en aning. Ha en bra fredag allihop,  och kom ihåg: Fyll dagen med nåt värt!
 
Gomorron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0