Ensam i mitt paradis

Onsdag morgon .... 16 minusgrader ... det är fortfarande mörkt ute, men det är så vackert .... som ett vykort. Kanonerna går för fullt uppe i backen ser jag och allt är bara så .... fridfullt.
 
Tänk, apropå nåt helt annat, vad en del människor kan fylla ens inre med enorm glädje, bara genom att finnas till och tala om att de tänker på en.
 
Igårkväll, just innan jag skulle lägga mig, när lugnet lagt sig i mitt paradis ..... så kände jag mig nästan lite ensam. Kanske var julbelysningen som gjorde det.
 
Nej, nu är det en ny dag och nu är kaffet klart :)
 
Gomorron

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Men den där ensamhetskänslan brukar slå ned i en lite då och då men det är liksom en annan sorts känsla än den här panikensamkänslan. (vilket ord)

Jag tror att du är lika trygg i det man har, vart man kommit och vad man åstakommit men det finns där ibland. Att man bara vill vara och någon tar hand om en. Fast då i nästa minut - nää jag kan reda mig själv.

kram

2012-12-05 @ 08:48:13
URL: http://halsozam.com/
Postat av: Maria

Ja, där har du helt rätt Lisbet. Det var inte någon panikensamkänsla, utan mer ett konstaterande :) som om jag inte fattat tidigare att jag är ensam ... fniss
Jag är helt trygg med mig själv, trivs i mitt eget sällskap, och har aldrig saknat något. Men just det där: gud, kan jag bara få krypa ihop till en liten boll, och någon annan sköter saker och ting! Men som du säger, i nästa minut - nää, jag reder mig själv :)

2012-12-05 @ 16:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0