Trött, trött, trött

Den här dagen gick verkligen tungt. Jag somnade aldrig om efter ha vaknat 23.55 ... så jag är så helvetiskt trött. Skallen står still .... man tänker inget vidare snabbt. Tur att dagen var hyfsat lugn.
 
Kallt som attan har det varit, och hundarna har inte velat vara ute några längre svängar. Vackert har det varit idag! Så vackert så det lixom tårats i ögonen när man tittat ut på träden som varit fullständigt snötyngda, fast på något konstigt sätt inte verkat tyngda ändå ... utan bara så kopiöst fulla med snö. Himlen har varit sådär ... pastellblå ... den där färgen man bara kan få till genom att blanda ett blåbär med jättemycket vaniljsås. Så vackert har det varit.
 
I morgon är det jobb igen, och jag bara önskar och hoppas att jag kan sova inatt. Jag försöker tömma ur hjärnan nu innan det är dags att gå isäng, och hoppas att det går vägen.
 
Åh vad jag längtar efter långa promenader efter skoterleden upp mot Trollberget. Där är så oändligt vackert, och en dag när solen skiner, himlen är blå, hundarna är glada och jag likaså (fniss) så är det helt magiskt !   Jo, varenda dag är magisk, så är det även nu, det ska jag inte sticka under stol med. Jag älskar varenda ny dag.  Tänk, många låtsas (hoppas jag) inte vilja fylla år .... vill lixom skämmas för att de blir äldre. Det där har jag ytterst lite förståelse för. Jag vet att jag skrivit det förut, hamnar där igen - varför inte tänka: Gud vad jag är glad att jag fått ytterligare ett år! Jag kan fylla kommande år med vad jag vill, med  saker jag tycker är värda; kärlek, glädje, hopp ....   JAG väljer. JAG
 
Jag väljer att fylla varje dag med något värt. Även denna dag.
 
Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0