Tjugoåtta grader Kallt - DET är Kallt!


Idag är det så kallt att allt lixom håller andan. Till och med fåglarna tror jag. Det är KNÄPPTYST ute....  ok, jag har inte haft råd att skaffa ny hörapparat än, så helt säker är jag väl inte... men inte är det några stora ljud inte.

Dagen kommer knappt att innehålla någon utevistelse, och jag har väl fullt upp i tvättstugan eftersom jag fortfarande, efter flera dagar, inte fått tvätten torr. Det där täcket tog jag till slut ut ur tumlaren och hängde upp ... nu ligger några hundfällar och filtar och förhoppningsvis tumlas. Om jag iddes, skulle jag sitta därnere och kolla på tumlaren hur länge, läs LITE länge, den egentligen håller på. Jag försöker vara av förstående natur, men den där tumlaren förstår jag mig verkligen inte på.

Inatt sov jag lite hackigt. Jag hann somna och sova en stund när jag vaknade av att Molly ramlade ner från sängen. Somnade om efter en stund. Vaknade av att det var så fruktansvärt varmt. Jo, det var jättekallt när jag la mig, så jag drog på lite värme på elementet.... det visade sig att jag drog på för mycket. Klev upp, drog ner, la mig igen, men ni vet hur lätt det är att somna om när man ligger och svettas?   Nåja, somnade väl om efter ett bra tag. Kl 4 gnällde Paddy och behövde ut, så det blev en snabb sväng därnere på gården ....   Den gången var det tuffare att somna om. Men bevisligen så lyckades jag, för jag vaknade 8.30 igen :)

Nu blir det frukost här. Ha en bra dag hörrni :) Gomorron

Kommentarer
Postat av: Veicko

Hej Maria har kollat lite i din blogg,du är ju verkligen duktig med hundarna och har mycket funderingar om både människor och djur.....

Tycker du skulle skriva en bok om livet och dess mödor ,besvär och glädjeämnen kram

2012-02-02 @ 12:09:29
Postat av: Maria

Tack Veicko, kul att du läser :)

Jag har ju skrivit och gett ut en bok... men det håller ju på att vara ett antal år sedan. Man vet aldrig, plötsligt får jag för mig att skriva en till :)

Kram

2012-02-02 @ 12:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0