Underbar dag är slut



Idag har varit en helt fantastisk dag. Sol, blå himmel, aaahhhhh

Kort morgonrunda, kaffe m grädde, sen bar det iväg på en dryg 1.5 timmars lång promenad på skoterleden mot Bygdeträsk. Det är så fantastiskt när solen skiner....   snön gnistrar... hundarna springer....     ljuvligt helt enkelt. Synd att jag inte hann fippla fram telefonen och få fram kameraläget när vi gick ner på skoterleden vid Johanssons Åkeri, för där stod 2 älgar på skoterspåret. Kelly och Molly var lösa, men de jagar inte, och jag var glad att jag hade Paddy i flexit faktiskt.   Eftersom jag vet att det är mycket älg där, vill jag inte släppa honom förrän jag scannat av området....   skulle han jaga iväg i djupsnön efter älg nu, skulle han lätt kunna bli sparkad...    När vi kom upp mot lappsjöudden släppte jag honom däremot.. :)

Efter den promenaden fick hundarna tugga på ett ben medans jag gick och  handlade. Sen tog jag Paddy och sparken och drog iväg...  ja... JAG drog... för Paddy var inte så sugen. Han fick lite mer fart i benen när vi vände hemåt igen :)  

I morgon ska jag vara ICA-tant , så det är bäst att jag her mig isäng nu. Ska bara ut med hundarna en sista sväng för kvällen. Hade några djupa tankar jag hade tänkt skriva om, men de får vänta tills i morgon... eller en annan dag....  

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0