Lite utanför ramarna

Hörrni, jag fixade box-passet :)   Orkade kanske inte riktigt fullt ut som man är van, men jag höll mig upprätt och fixade till och med uppvärmningen- att springa runt runt :) På torsdag blir det box igen, Härligt att det startar upp I Burträsk så att man inte behöver åka in till stan :)

När jag kom hem gick jag en härlig promenad med hundarna. Passade på att träna lite med var och en av dem, och jag är mer än nöjd. Världens bästa vovvar :)

Ibland kan det ju vara bra att rucka på sina invanda, inrutade grejer, och kasta loss, släppa sargen, gå lite utanför sina ramar. DET har jag gjort nu i afton.  Jag sydde nya gardiner till köket :)   Tyget köpte jag för.... ja hörrni... när fasen VAR det ...   jag köpte tyg för att sy nya gardiner till sovrummet, vardagsrummet och köket, men av ngn anledning så fjösade ivern av innan köksgardinerna var gjorda.  Hade till och med glömt att jag hade tyg över... men hittade när jag städade garderoberna för ett tag sen.   I afton spottade jag i nävarna, hivade fram symaskinen, och sydde klart :)  Nu hänger de på plats, strukna och fina :)  Jag är nöjd.

En annan sak jag gjort, eller rättare sagt gör i detta NU, är att jag dricker kaffe. Jag brukar aldrig dricka kaffe på kvällen, men jag fick ett ryck.  Så.... i dag har jag varit utanför ramarna, och det känns lite fränt ... fniss....

I morgon ska jag köra ett spinningpass. Har tagit på mig att vara instruktör i spinning januari och februari, måndagar och varannan fredag, så det är inte mycket. Ska bli kul faktiskt :) Ett nytt pass ligger redo i väskan :)

Strax dags för en liten runda med hundarna, sen ska jag krypa isäng.  Nu kanske ni tänker: Tror du att du ska kunna somna ikväll när du dricker kaffe?  Då kan jag meddela att det blev bara två klunkar. Jag värmde en kopp i micron, från i morse.... och fy för den lede så dåligt det var. Jag försökte maskera smaken med en rejäl skvätt grädde, men det hjälpte inte.  Nåja, det var lite modigt och tufft att Prova i alla fall.

Hoppas ni haft en bra dag, och att ni fyllt den med nåt värt.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0