Promenad i sagoskogen även idag....



Idag har jag åxå tagit en timmes härlig promenad på skoterleden i sagoskogen. Helt fantastiskt är det. Paddy hittade en djupfryst yoghurt som låg vid leden ... någon som varit och handlat med skotern, och sen råkat tappa den förmodligen. Han tyckte om den i alla fall. Det var jordgubbssmak.

Efter promenaden var jag iväg på workshop i ... håll i er - Jojk.   Japp. Skolan här i Bygdsiljum har Sameliv som en del i skolarbetet. Ett samepar från Malå där kvinnan lär ut sameslöjd och mannen jojk, plus att de lär ut mycket om samernas traditioner och liv åxå. Mycket faschinerande må jag säga. De har rätt när de säger att de flesta skolbarn vet mer om befolkningen i andra länder, än befolkningen här i sitt eget land. Många vet nästan inget om samerna, och som alla vet, så leder okunskap lätt till fördomar. JAG lärde mig massor i dag. Varför jag var där på skolan överhuvudtaget, var för att skriva en artikel om det i tidningen.

Efter jojken så var jag ut med hundarna en sväng till, sen var det bara att kränga på sig Ica-uniformen och gå och jobba några timmar. Direkt efter jobbet - ut med hundarna,  sen iväg på core. Nu är jag hemma.... ska väl äta nåt kanske... sen är det bara att gå isäng. I morgon onsdag, har jag inget planerat på dagen, vilket känns bra. På kvällen är det ju zumba i burträsk.

Nä, nu ska jag äta nåt och sen mysa med vovvarna i soffan tills det är dags att gå isäng :)

Hoppas ni haft en bra dag, och att ni fyllt den med nåt värt.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0