Rastlös?



Då är träningssäsongen igång här i Bygdsiljum :)  Kvällens corepass var lixom starten.

Idag tog jag hundarna var för sig på promenader. Det blev 40 minuter på skoterleden med Paddy, så han i lugn och ro kunde strosa lös, utan att det bara blir jaktlekar med de andra. Sen gick jag hem och bytte hund och gick med Kelly i 40 minuter på skoterleden.... och sen gick jag hem och bytte till Molly, men hon fick bara 30 minuter, sen var hon lite frusen.

Nåt jag har funderat på idag, är det här med rastlöshet. Jag ser lite då och då att folk skriver på facebook att de är rastlösa och har tråkigt.  Allvarligt talat så har jag aldrig provat vara rastlös. Jag har ingen aning om hur det känns. Tråkigt har jag aldrig heller. Därav att jag aldrig svarar dessa människor med en kommentar om att jag vet hur det känns, för det vet jag ärligt talat inte.  Rastlös... är det samma sak som om man pratar om under eller överstimulerad hund? Att ha tråkigt.... hur då? Vadå tråkigt?  Jag förstår faktiskt inte känslan.   Jag förväntar mig inte att någon ska svara och förklara heller :) :)

I morgon ska jag in till stan och umgås med Pernilla en sväng. Sen måste jag åka förbi Bureå och hämta ut Mollys vaccin, sen ska jag kolla hur jag egentligen ska lägga upp stationerna till cirkelträningspasset på söndag.  I morgonkväll har jag inget alls, och det behövs nog känner jag. Bara slappa i soffan med vovvarna :)

Nä, nu ska vi börja krypa isäng här. Läsa lite och sedan sova.

Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0